Președintele Statelor Unite, Donald Trump, a lansat un război comercial împotriva Canadei și Mexicului. Iar compania germană Volkswagen pare să fie prima afectată indirect de acesta. Anul trecut, 44% dintre mașinile mărcii germane vândute în Statele Unite au fost produse în Mexic, în temeiul acordurilor de liber schimb anulate de Trump, potrivit firmei de analiză a industriei auto JATO Dynamics.
Impunerea unui tarif de 25% de către Trump asupra produselor fabricate în Canada și Mexic înseamnă probleme suplimentare pentru producătorii auto germani. Aceștia își văd deja veniturile pe piața-cheie chineză diminuate din cauza încetinirii cererii și a creșterii concurenței din partea rivalilor locali, potrivit POLITICO.
Măsura lui Trump anulează, de asemenea, o victorie obținută luni de producătorii de automobile, când președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunțat clemență cu privire la obiectivele UE privind emisiile din acest an, care, potrivit industriei, ar fi costat miliarde.
De ani de zile, producătorii germani de automobile au folosit Mexicul ca centru de producție cu costuri reduse. Țara a fost „destinația perfectă pentru a produce mașini” datorită acordurilor sale comerciale cu SUA – precum și cu America Latină, Europa și Orientul Mijlociu, a declarat Felipe Munoz, analist auto la JATO.
Factorii de decizie politică din Europa, conștienți de rolul vital al Mexicului în lanțul global de aprovizionare cu automobile, au încercat să protejeze producătorii de automobile de unele dintre amenințările lui Trump prin revizuirea acordului comercial al blocului cu Mexicul în ianuarie, oferind producătorilor europeni de vehicule rate de export favorabile în țară.
Audi, filiala VW, produce SUV-ul Q5 în Mexic pentru SUA și toate celelalte piețe din afara Chinei. Modelul a fost cea mai vândută mașină a mărcii în 2023.
Însă tarifele lui Trump au subminat această strategie.
„După ce a investit milioane într-o fabrică pentru a produce Q5 în Mexic, în principal pentru SUA, cu doar un deceniu în urmă, acea instalație pare dintr-o dată o cheltuială inutilă”, a declarat Matthias Schmidt, un analist auto european.
Brandul mamă Volkswagen, între timp, produce și cel mai popular model american în Mexic: SUV-ul Tiguan. Peste 30.000 de vehicule au fost vândute în SUA în ultimul trimestru al anului trecut – o creștere de aproape 50% de la an la an.
Citește mai multe AICI.
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News