Skip to content
Educație

Continuă bâlbele în Educație, cu prețul bulversării elevilor. Ping-pong al declarațiilor între ministrul Educației și ISMB

Inquam Photos / Octav Ganea
" "

O nouă bâlbă a autorităților în privința școlilor s-a produs astăzi în Capitală. Ping-pong-ul declarațiilor dintre ministrul Educației și Inspectoratul Școlar al Capitalei nu face decât să bulverseze și mai mult spiritele într-un domeniu în care deja autoritățile au făcut o mulțime de erori.

Inspectoratul Școlar al Capitalei se contrazice cu ministrul Educației

" "

Ca urmare a intrării Bucureștiului în scenariul roșu, incidența cazurilor de Covid-19 depășind cifra de 3 la mia de locuitori, Inspectoratul Școlar al Capitalei a cerut ca școlile din București să treacă în scenariul 3 și doar grădinițele și clasele 0 – IV să rămână deschise. Pe de altă parte, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a solicitat CNSU modificarea scenariilor de funcționare a școlilor, astfel ca elevii din clasele terminale să frecventeze cursurile chiar și în scenariul roșu.

Ping-pong-ul declarațiilor între ministru și Inspectorat nu face decât să contribui la starea generală de haos care domnește în sistemul de educație din România.

Școala în pandemie – bilanțul dezastrului

De la debutul pandemiei și până în prezent incapacitatea autorităților de a gestiona problema educației din țară în mod funcțional, a dus la bulversarea completă a elevilor. Inițiat aceștia au fost trimiși acasă la începutul pandemiei, cursurile desfășurându-se în online. Problema e că din cauza lipsei echipamentelor și a tehnologiei, mulți elevi nu au avut cum să continue cursurile în online. Totodată, mulți profesori nu aveau pregătirea necesară pentru a ține cursuri în online. Ministerul condus la vremea respectivă de Monica Anisie a alocat câteva tablete elevilor pentru desfășurarea cursurilor în online, însă totul s-a transformat într-un fiasco. Unele tablete nu au mai ajuns niciodată la elevi, iar în alte cazuri tabletele au ajuns la elevi care nu aveau internet. Sistemul de învățământ din țară și-a arătat limitele în ceea ce privește învățământul online.

Autoritățile au continuat totuși din inerție. Așa cum era previzibil însă, lucrurile nu s-au îmbunătățit. La debutul noului an școlar, autoritățile au încercat să dreagă busuiocul, experimentând revenirea fizică la cursuri în trei scenarii – roșu, galben, verde în funcție de incidența numărului de cazuri. Scenariul redeschiderii școlilor a fost însă prost gândit, astfel că după câteva săptămâni școlile au fost din nou închise și elevii trimiși să învețe din nou în online. Nici măcar în 12-lea ceas însă autoritățile nu au venit cu un plan pe termen lung. Reînceperea școlilor în semestrul al doilea al noului an s-a făcut pe repede înainte, cu doar o săptămână înainte de debutul propriu zis al semestrului. În Ungaria de pildă, autoritățile pregătiseră din noiembrie 2020 reînceperea școlilor prin testarea în masă a profesorilor. În loc ca autoritățile române să învețe ceva de la vecinii maghiari și eventual să includă și profesorii în primul val al vaccinării, autoritățile din țară au lăsat din nou lucrurile să meargă din inerție. Așa au rămas și cu 100.000 de doze în plus de vaccin și cu profesori nevaccinați. Noul plan de reîncepere a școlii era de fapt vechiul plan din septembrie 2020. Școala a reînceput în 3 scenarii – roșu, galben, verde – iar autoritățile încep deja să se confrunte cu problemele din septembrie, la nici o lună de la revenirea elevilor în clase.

Probleme de comunicare

Autoritățile comunică defectuos acum pe mai multe voci. În loc să existe o singură voce, eventual a ministrului, asistăm la un ping-pong al declarațiilor. Din acest ping-pong, profesorii și elevii nu mai înțeleg nimic. Deficiența autorităților este vizibilă așadar și pe acest palier. Se pune de asemenea problema scenariilor roșii din alte județe. Dacă pentru elevii din clasele terminale din Capitală se poate face o excepție, chiar și în scenariu roșu, de ce pentru cei din alte județe nu s-ar putea face?

Ministerul Educației trebuie să clarifice lucrurile acestea, iar autoritățile ar trebui să vorbească clar pe o singură voce și să existe un consens cu privire la mesaj.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *