Protestul transportatorilor continuă și astăzi. Parcările de tiruri din jurul Capitalei au fost pline în noaptea de miercuri spre joi, unde șoferii au rămas pentru a relua dimineață acțiunile revendicative. Oamenii sunt hotărâți să nu renunțe la blocaj, până când guvernanții nu le vor rezolva cerințele.
Miercuri a fost haos în trafic. Protestatarii au amenințat ca următorul pas este să meargă cu tirurile in Piața Victoriei, însă până atunci își trimit reprezentanții la discuții. Așteptăm să vedem dacă vor fi primiți și de cine, plus la ce concluzii vor ajunge.
Șoferii de TIR reclamă scumpirea accelerată a RCA, majorarea accizei la motorină, dar și infrastructura rutieră deficitară.
Ei cer plafonarea RCA în regim de urgență la 5.000 lei pentru B 0, amendarea OUG nr. 43/1997 privind tolerantele la mase și dimensiuni, armonizarea acesteia cu Regulamentul European 1100/2008 privind controalele în vămi și tarife de utilizare a rețelei de drumuri fără dublă taxare, tratament fiscal nediscriminatoriu a angajatilor din mediul privat in privinta alocației de cazare, aplicarea RO-Etransport doar la mărfurile cu risc fiscal ridicat in conformitate cu prevederile directivei EUROPENE 2006/112, elaborarea in regim de urgență a Legii anti dumping, promovată prin Ordonanța de Urgenta a Guvernului pentru eliminarea concurenței neloiale din toate sectoarele economice.
De asemenea, ei reclamă timpii extrem de mari de aşteptare la frontiere care aduc zilnic pierderi substanțiale firmelor de transport, scumpirea rovinietei şi preţul tot mai mare al carburanţilor.
Miercuri, transportatorii şi fermierii au declanșat un protest de amploare şi au blocat centurile mai multor oraşe, inclusiv centura Capitalei. Unii au plecat spre Bucureşti pentru a le aduce guvernanţilor lunga listă cu revendicări.
Lista solicitărilor transportatorilor:
Recunoașterea transportului rutier drept sector economic strategic și elaborarea unor măsuri care să susțină acest sector economic pentru a rămâne competitiv și a aduce în continuare venituri directe la bugetul Statului (este cel mai mare exportator de servicii din România, aduce peste 5 miliarde de euro anual în economia românească, contribuind la reducerea excedentului valutar)
- Plafonarea RCA la 4.500 de lei la B 0, inclusiv tractările și asistența internațională + o reformă a asigurărilor care să includă posibilitatea suspendării asigurărilor (RCA/CMR/casco) când un camion nu este în uz și prelungirea automată a valabilității.
- Scurtarea timpilor de trecere a frontierei prin optimizarea controlului în frontiere
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News