Skip to content
Economie

Contract de peste 12 milioane de lei fără TVA, pentru reabilitarea liniei de cale ferată Constanţa – Mangalia

facebook

CFR a anunţat joi că asocierea Baicons Impex – ISPCF a fost desemnată câştigătoare pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Constanţa – Mangalia, contract de 12,02 milioane lei fără TVA.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat asocierea Baicons Impex – ISPCF SA câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar electrificării şi modernizării liniei de cale ferată Constanţa – Mangalia (43 km), pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de circulaţie de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă”, anunţă compania.

Valoarea totală estimată a contractului este de 12.023.503,80 lei fără TVA, iar sursa de finanţare va fi asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), capitolul Proiecte electrificare şi reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021 – 2030.

Durata contractului este de 9 de luni, scrie news.ro.

Comunicările oficiale au fost transmise tuturor firmelor participante la licitaţia deschisă, contractul de achiziţie publică urmând a fi semnat de ambele părţi (CFR SA şi ofertantul câştigător), după finalizarea perioadei legale de contestaţii.

Oferta financiară a asociereii Baicons Impex – ISPCF SA a fost de 7.770.000 lei fără TVA (criteriul aplicat fiind Cel mai bun raport calitate-preţ).

Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:

– creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h;

– creşterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătăţirea capacităţii de circulaţie;

– modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spaţiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale şi asigurarea facilităţilor pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv;

– sistematizarea staţiilor CF şi lucrări pregătitoare pentru dublarea de viitor;

– dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent şi de viitor o impune;

– modernizarea echipamentului de telecomunicaţii, inclusiv sistemul de informare a publicului călător;

– montarea elementelor de siguranţă, rampe de acces pentru persoane cu dizabilităţi, garduri de protecţie între linii etc;

– îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi creşterea gradului de siguranţă, gestionând în acelaşi timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *