Copiii abuzați, ignorați de profesori. Doar 28% dintre dascăli încearcă să ajute micuții agresați

Sursa foto: Pixabay

Deși mai mult de jumătate din profesori au observat cel puțin un abuz asupra copilului, doar 28% au sesizat autoritățile. Psihologul Mihai Copăceanu subliniază că există mai multe motive pentru care profesorii nu raportează abuzurile, printre care se numără și indiferența sau lipsa de cunoștințe.

Doar anul trecut, Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție a înregistrat în România un total de 17.709 cazuri de abuz asupra copiilor. Dintre acestea, 1.994 au fost cazuri de abuz fizic, 2.240 cazuri de abuz emoțional și 1.504 cazuri de abuz sexual. Cel mai frecvent tip de abuz raportat a fost neglijarea, cu un număr de 11.605 cazuri. Și asta ar putea fi doar vârful aisbergului, pentru că majoritatea cazurilor nu sunt raportate. Abuzul și neglijarea au un impact profund asupra dezvoltării fizice, sociale și psihologice a copiilor, iar profesorii sunt într-o poziție privilegiată pentru a identifica și interveni în astfel de situații. Cu toate acestea, de cele mai multe ori nu reușesc să ofere sprijinul adecvat copiilor afectați.

Concret, un studiu recent, realizat de Delia Cristescu în Studia Universitatis Babeş-Bolyai Psychologia-Paedagogia, arată că 51,9% dintre profesori au suspectat cel puțin un abuz asupra copilului, însă doar 28,1% au sesizat.

„Principala concluzie ne arată limpede intenția scăzută a profesorilor de a raporta abuzul și neglijența asupra copiilor.”, a observat psihologul Mihai Copăceanu.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: