Autostrada A13 Braşov – Bacău a fost predată la CNIR (Compania Naţională de Investiţii Rutiere), în vederea finalizării studiului de fezabilitate, de către CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere). Autostrada face parte din coridorul de conectivitate Carpatia, considerată piesa de rezistență a infrastructurii rutiere din România.
A13 Braşov – Bacău a fost predată la CNIR în vederea finalizării studiului de fezabilitate. Autostrada face parte din coridorul de conectivitate Carpatia, a anunțat Gabriel Bunduc, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Lucrările respectă calendarul
Potrivit secretarului de stat din Bacău, noul proiectant, Consitrans, a dovedit „seriozitate şi profesionalism” pe A7 – Autostrada Moldovei. La acest obiectiv major de infrastructură, atât proiectarea, cât şi execuția lucrărilor „se desfăşoară în ritm alert, în conformitate cu calendarul strâns asumat prin PNRR”.
„În urma discutiei pe care am avut-o astazi cu domnul Gabriel Budescu, directorul general al CNIR, consider ca preluarea obiectivului de investiții de către CNIR este – fără îndoială – un important pas înainte, în condițiile în care realizarea studiului de fezabilitate a bătut pasul pe loc, în principal din cauza costurilor date peste cap de consecințele pandemiei şi ale războiului din Ucraina, precum şi de crizele suprapuse în domenii precum prețul energiei şi al materiilor prime sau asigurarea mâinii de lucru calificate”, a declarat Gabriel Bunduc pentru ziaruldebacau.
Valoarea contractului pentru studiul de fezabilitate este de 81 milioane de lei
Valoarea contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate la A13 este de 81 milioane lei (plus TVA). Durata este de 24 de luni, realizarea propriu-zisă a studiului fiind demarată în septembrie 2024.
Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a preluat proiectul autostrăzii A13 Braşov – Bacău de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în vederea finalizării studiului de fezabilitate.
A13 se va conecta cu Autostrada Moldovei
Potrivit unui anunţ al CNIR, prestatorul, Consitrans SRL, trebuie să predea o serie de documente. Este vorba de studiu şi proiect geotehnic, studiu topografic, studiu arheologic, documentaţia de mediu (Acord de Mediu), precum şi studiul de fezabilitate final. Lungimea estimată a traseului care traversează judeţele Braşov, Covasna şi Bacău este de 162,5 kilometri.
Potrivit proiectului, sectorul Braşov – Bacău al autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea autostradă Sibiu – Făgăraş – Braşov printr-un nod de mare viteză în zona localităţii Codlea. În zona Bacăului, la Răcăciuni, se va conecta cu Autostrada Moldovei A7. Proiectul face parte din coridorul de conectivitate Carpatia şi este inclus în Planul Investiţional al României 2021-2030.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News