Skip to content
Economie

Coronacriză. Ce strategie au mall-urile pentru recuperarea pierderilor

europafm.ro

Marile centre comerciale s-au pregătit pentru redeschidere, începând din 15 iunie, iar investiţiile în echipamente, consumabile şi personalul necesar aplicării măsurilor de siguranţă au depăşit jumătate de milion de euro, apreciază consultanţii Colliers International.

Potrivit companiei de consultanţă imobiliară, numărul de vizitatori ar putea reveni la normal în luna decembrie. „Cumpărătorii îşi vor relua gradual obiceiurile de dinainte de pandemie, iar traficul din centrele comerciale ar putea reveni la normal în sezonul sărbătorilor de Crăciun. Retailerii de produse nealimentare au fost printre cei mai afectaţi de măsurile luate în timpul stării de urgenţă pentru prevenirea răspândirii coronavirusului”, se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate de Agerpres, închiderea centrelor comerciale a determinat chiriaşii din retail să-şi revizuiască aşteptările privind cifra de afaceri estimată pentru acest an, 45% aşteaptându-se la o scădere de peste 30%, iar 39% la o scădere de până la 30%, potrivit unui studiu efectuat în martie de divizia retail a Colliers International în rândul a 84 de chiriaşi şi 21 de proprietari din sectorul de retail din România.

Recuperarea pierderilor, în lunile de vară

„Chiriaşii mizează însă pe lunile de vară pentru a începe să recupereze din pierderile acumulate în perioada în care magazinele au fost închise, chiar şi în contextul unui număr de vizitatori estimat la jumătate faţă de o perioadă obişnuită. Traficul este aşteptat să crească în perioada următoare şi ar putea reveni la normal din decembrie.

Statisticile de mobilitate publicate de Google, în baza datelor obţinute prin telefoanele mobile ale utilizatorilor, sugerează o revenire graduală, dar destul de consistentă a traficului în zonele comerciale şi de petrecere a timpului liber.

De asemenea, în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timiş, traficul pedestru în aceste zone era la începutul lunii iunie cu aproximativ 30-40% sub media normală a acestei perioade, faţă de valori cu 80% sub nivelul normal cu doar câteva luni în urmă. Potrivit Colliers, în ţările care au relaxat mai devreme restricţiile, cifrele arată ceva mai bine şi oferă speranţe că îmbunătăţirea treptată va continua şi în perioada următoare.

„Redeschiderea centrelor comerciale începând din 15 iunie este privită cu optimism de proprietarii şi chiriaşii centrelor comerciale, care se aşteaptă să înceapă astfel să-şi revină după perioada de inactivitate, chiar dacă într-un ritm nu foarte accelerat, având în vedere că vizitatorii îşi vor relua treptat obiceiurile de dinainte de pandemie. Pentru siguranţa cumpărătorilor, mall-urile şi galeriile comerciale au luat în această perioadă toate măsurile de siguranţă necesare şi au stabilit proceduri clare pentru dezinfectarea zonelor comune şi pentru asigurarea distanţării sociale, iar mulţi retaileri vor veni totodată cu măsuri suplimentare în spaţiile proprii”, spune Simina Niculiţă, Partner & Head of Retail Agency la Colliers International.

Măsuri speciale de protecţie sanitară

Astfel, printre măsurile luate de marile centre comerciale pentru redeschidere se numără porţi sau camere speciale prin care poate fi măsurată temperatura corporală a vizitatorilor sau sisteme de monitorizare a numărului total de vizitatori aflat în orice moment în cadrul centrului, astfel încât să poată limita accesul altor vizitatori atunci când este atinsă limita maximă stabilită conform indicaţiilor autorităţilor.

În acelaşi timp, centrele comerciale sunt pregătite să dezinfecteze constant spaţiile comune şi scările rulante cu substanţe specializate sau cu lămpi UV şi vor pune la dispoziţia vizitatorilor dozatoare cu dezinfectanţi, iar ca măsură suplimentară vor opta pentru introducerea de aer proaspăt din exterior în locul procedurilor anterioare de recirculare a aerului din interiorul centrului.

„Centrele comerciale au făcut şi continuă să facă investiţii consistente pentru a putea oferi o experienţă sigură cumpărătorilor, respectând toate măsurile de prevenire a răspândirii coronavirusului. Tranziţia de la perioada de inactivitate la noile norme din retail se poate face astfel mai uşor, pe măsură ce încrederea vizitatorilor creşte, iar activitatea are toate premisele să revină cât mai rapid. Aproape 70% dintre proprietarii de spaţii de retail şi aproximativ jumătate dintre chiriaşi se aşteaptă să revină la un nivel satisfăcător al afacerilor, în raport cu nivelurile de dinainte de epidemia de Covid-19, în decursul anului viitor”, spune Simina Niculiţă, Partner & Head of Retail Agency la Colliers International.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *