Skip to content
Politică

Corupție sau incompetență? Cum a ajuns CNAIR cu conturile blocate după ce a refuzat să onoreze o înțelegere cu o firmă din Grecia

Inquam Photos / Octav Ganea

Un nou scandal scoate în evidență corupția sau incompetența celor aflați în funcții înalte. De data aceasta în centrul atenției opiniei publice se află Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, o companie care își schimbă directorii pe bandă rulantă.

Concret, în 2012 sau 2013, Ionuț Mașala împreună cu Mircea Pop, director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și fostul director juridic Andrei Filipescu, semnau o înțelegere cu firma greacă Aktor pentru plata a circa 20 de milioane de euro, adică aproximativ 100 de milioane de lei, pentru reabilitarea unei porțiuni din DN6. Totuși, grecii de la Aktor nu și-au primit niciodată banii.

" "

În ciuda faptului că aveau o înțelegere de plată semnată iar CNADNR/CNAIR aveau banii, compania a refuzat să plătească firmei Aktor suma de bani convenită. Mai mult decât atât, în 2013 Narcis Neaga, fost director al Companiei de Drumuri până anul trecut, trimitea cauza la DNA, acesta clasând-o în scurt timp.

Ca urmare, grecii de la Aktor au blocat conturile companiei. În timp, s-au acumulat penalități de 8 milioane de euro, neplătite. CNAIR a rămas cu conturile blocate, așa cum se poate vedea și în documentul de mai jos, însă nimeni nu poate spune de la cine se recuperează uriașele penalități.

Amintim că în 2016, Agenţia Naţională de Integritate (ANI) a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca în vederea verificării indiciilor privind săvârşirea de către Mircea Pop, fost director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), a infracţiunii de conflict de interese. Potrivit ANI, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, Mircea Pop a semnat actul adiţional nr. 10/31.01.2013 având ca obiect ‘extinderea cu 29 luni a contractului de consultanţă pentru furnizarea serviciilor de proiectare şi supervizare a lucrărilor de construcţie a autostrăzii Arad-Timişoara-Lugoj şi a Variantei de ocolire Arad’.

În 2017, Mașala spunea că în România nu avem autostrăzi pentru că nu plătim rovinieta. „Toată lumea aşteaptă, şi este normal să aşteptăm, de la drumurile naţionale şi de la autostrăzi să fie la cel mai înalt nivel, să fie la cel mai bun standard, însă nu plătim pentru standardul acesta. Nu ne achităm datoria. Când ieşim din ţară plătim. Toată lumea a fost în Grecia, plăteşti la bulgari pentru două săptămâni o rovinietă comparabilă cu cât plăteşti la noi pe un an. Repet, aşteptările sunt mari şi e bine să fie, dar ar trebui să plătim întâi şi apoi să avem aşteptări”, spunea Mașala.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *