COTAR cere demiterea preşedintelui Consiliului Concurenţei, pe care îl acuză de legături cu piaţa de asigurări RCA

Inquam Photos / Adel Al-Haddad
Sursă foto: Inquam Photos / Adel Al-Haddad

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită Guvernului şi Parlamentului să îl schimbe de urgenţă pe preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiritoiu, motivul fiind „evidenta legătură a acestuia cu piaţa de asigurări RCA”.

„Premierul României, Marcel Ciolacu, poate demara procedura de revocare din funcţie a lui Bogdan Chiriţoiu de la şefia Consiliului Concurenţei, pentru evidenta legătură a acestuia cu piaţa de asigurări RCA. Companiile multinaţionale vând poliţe RCA cu 250% mai scumpe decât acum 3 ani. Premierul României ar trebui să finalizeze demersul început anul trecut, de schimbare a conducerii Consiliului Concurenţei, pentru însănătoşirea acestei instituţii grav bolnave care, în mod evident susţine activitatea firmelor de asigurări, periclitând-o pe a celor de pe piaţa de reparaţii auto şi transporturi”, susţin reprezentanţii organizaţiei, într-un comunicat citat de Agerpres.

Potrivit COTAR, Consiliul Concurenţei a refuzat în mod repetat verificarea modului de funcţionare a pieţei RCA de asigurări din România, până în anul 2015, când transportatorii au organizat primul protest naţional, împotriva creşterii nejustificate a valorii poliţelor RCA.

„La acel moment, transportatorii au bătut cu pumnul în masa Guvernului României, iar vicepremierul Vasile Dâncu a înţeles că în piaţa de asigurări RCA şi la ASF se întâmplă ceva profund greşit, iar 8 milioane de şoferi din România sunt afectaţi de activitatea celor două instituţii. Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, se prefăcea că nu vede înţelegerile de preţ ale firmelor de asigurări de la acea vreme şi doar la presiunea mediatică a înţeles că instituţia de carton pe care o conduce trebuie să declanşeze o anchetă serioasă pe piaţa asigurărilor RCA. În urma anchetei, a reieşit faptul că în perioada octombrie 2012 – noiembrie 2016 societăţile de asigurare nu şi-au mai stabilit în mod independent tarifele, ci au acţionat concertat pe piaţă, pentru a-şi majora tarifele – în urma discuţiilor purtare în cadrul asociaţiei acestora”, se spune în comunicat.

Reprezentanţii COTAR susţin că, până în prezent, preşedintele Consiliului Concurenţei a acţionat în sprijinul firmelor de asigurări, solicitând public, în repetate rânduri, eliminarea dreptului şoferului român de a-şi putea achiziţiona RCA pentru o perioadă de o lună.

„Sub ochii Consiliului Concurenţei, piaţa de asigurări RCA a devenit de tip oligopol, iar societăţi precum City Insurance şi Euroins au ajuns să obţină o cotă de piaţă cumulată de peste 75% – în timp ce dl Chiriţoiu nu a văzut nimic în neregulă. În luna iulie 2021, toate companiile care vindeau RCA au notificat ASF cu 60 de zile înainte, cu privire la creşterea tarifelor RCA. Două luni mai târziu, în septembrie 2021, ASF retrăgea licenţa de funcţionare firmei City Insurance, iar în aceeaşi lună, toate preţurile RCA sufereau o creştere de peste 40%. Nicio investigaţie din partea Consiliului Concurenţei nu a existat, pe tema înţelegerilor de preţ dintre companiile de asigurări care au scumpit în mod organizat, cu un procent semnificativ, preţul RCA, peste noapte, în timp ce toţi şoferii din România au înţeles ce s-a întâmplat de fapt.”, precizează COTAR.

Potrivit organizaţiei transportatorilor, din raportul ASF reiese că, în primele 9 luni ale anului trecut, preţul RCA a crescut cu aproximativ 8%.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: