Skip to content
Educație

Crește numărul de cazuri Covid în şcoli. Profesoara Cristina Tunegaru: ”Ne simțim abandonați”

Inquam Photos / Octav Ganea

Din cauza îmbolnăvirilor de Covid în rândul elevilor sau al profesorilor, tot mai multe școli sunt nevoite să treacă la predarea online. Directorii sunt obligați să ia măsuri drastice pentru siguranța elevilor și a personalului.

În aceste condiții specialiștii spun că trebuie să treacă 14 zile pentru a se putea stabili cum a ajuns virusul la școala respectivă.

Doar în Capitală sunt cel puțin 12 școli cu elevi ori angajați pozitivi. Din nefericire, copiii au început să transmită infecția în cercul lor de prieteni, iar aceștia ar putea duce noul virus și mai departe.

Contactată de PS News, profesoara de limba și literatura română Cristina Tunegaru susține că situația actuală din școli „era una de așteptat, în sensul în care dacă ne întoarcem în comunitate pot apărea infectări”. Tot aceasta mai spune că  instituțiile de învățământ ar trebui cercetate în sensul în care „să vedem dacă se respectă la școală măsurile de igienă sau nu”.

Întrebarea este în ce măsuri au fost respectate regulile de igienă și dacă acestea nu au fost respectate, haideți să facem școala un mediu mai sigur.

Nu putem să discutăm în general pe cifre, trebuie să vedem care sunt situațiile concrete, pentru că dacă într-o școală nu există săpun la toaletă asta este o problemă foarte gravă și trebuie să rezolvăm aceste probleme și să înțelegem dacă infectările s-au realizat în școală pentru că infectările se pot realiza și în afara școlii, pentru că profesorii și elevii nu sunt prezenți doar la școală ci ei participă și la alte activități din afara școlii, deci nu putem ști unde s-a realizat infectarea, dar cred că ar trebui cercetate măcar împrejurările educaționale, în sensul în care haideți să vedem dacă se respectă la școală măsurile de igienă sau nu”, spune Tunegaru.

Când vine vorba de București, profesoara spune că profesorii și directorii din capitală „sunt foarte îngrijorați și s-au străduit să facă în această perioadă tot ce le-a stat în putință pentru că au înțeles că pericolul este foarte serios”.

„Știu directori care stau în școală până la miezul nopții sau după, adică se depun eforturi extraordinare, cel puțin în București, situații pe care le cunosc. Acolo unde apar focare ar trebui să ne asigurăm că se respectă aceste norme de igienă și dacă nu să ne gândim și la situația aceasta foarte posibilă în care infectarea nu s-a realizat la școală și mai degrabă în afara școlii, dar evidenta colo unde a apărut focar trebuie să trecem la scenariul roșu și să facem școală de acasă în măsura în care se poate”, a adăugat profesoara.

Tot aceasta spune că pe lângă problema pandemiei și a lipsei tehnologiei, sunt întâlnite tot felul de dificultăți în ceea ce privește pregătirea profesorilor pentru predarea online, iar pe lângă asta,  copiii nu și-au primit tabletele promise.

Un alt argument adus de către profesoară este legat de faptul că România încă nu beneficiază de o platforma națională unde, profesorii să lucreze împreună cu elevii.

„Nu avem o platformă națională pe care să lucrăm, sunt profesori care lucrează pe Zoom, sunt profesori care lucrează pe Google Meet, pe Team, pe WhatsApp, și e ridicol pentru că sunt profesori care fac poze unei table scrise și trimit acele poze copiilor, asta înseamnă școală la distanță în unele școli din România, sau în alte situații sunt trimise materiale, foi cu conținuturile lecțiilor și copiii trebuie să învețe singuri, deci practic educația la școala la distanță înseamnă în multe situații școală fără profesor sau școala neasistată.

Dacă ne vom întoarce la școala la distanță va fi extrem de trist pentru mulți elevi din România. Nu mă refer doar la elevii din zone izolate, sunt copiii care nu au parte de educație la distanță nici aici în București, sunt școli în care doar jumătate de clasă se poate conecta și pot participa la ore online, ceilalți nu” spune profesoara.

În încheierea interviului, Cristina Tunegaru a susținut că „profesorii, școlile, directorii, noi toți ne simțim chiar abandonați.”

„Ministerul Educației nu știu cu ce se ocupă, văd că campania electorală a ocupat întreaga scena a vieții publice și școlile se descurcă cum pot, fiecare se descurcă pentru sine și cei mai afectați sunt copiii aceia care se descurcă singuri” a conchis profesoara.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *