Skip to content
Politică

Cristoiu: Un argument în plus pentru ca Răzvan Cuc să fie remaniat

www.ziuaconstanta.ro

Jurnalistul Ion Cristoiu,  în ultima postare de pe blogul personal, intitulată ”Un argument în plus pentru ca ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc să fie remaniat”, aduce în atenția cititorilor o serie de argumente ca ministrul să se afle pe lista miniștrilor remaniați.

În acest context, Cristoiu prezintă, în postarea sa, o situație tratată de ministrul Cuc, ”în bătaie de joc”, pe care vă invităm să o descoperiti mai jos:

„Una dintre situațiile cel mai des întîlnite de strivirea a individului de către stat se întîlnește în domeniul afacerilor.
Ferească Dumnezeu să ai de luat bani în chip legal, prin contract, de la o firmă de stat.
Nu-i vei vedea în vecii vecilor, amin!
Și la cine să te plîngi?
La ministrul domeniului de care aparține firma de stat?
Păi ministrul e și el un reprezentant al Statului opresiv și agresiv, chiar dacă în campania electorală cerșește votul individului.

M-am convins de asta încă odată luînd cunoștință de cazul firmei AXA SECURITY.
Așa cum spune și numele, firma e una de servicii de securitate. Una dintre firmele care, pe lîngă serviciile prestate, oferă locuri de muncă unor amărîți care nu-și găsesc loc în altă parte și prin asta riscă să moară de foame.

Pe 23 februarie 2016, firma a încheiat un contract cu CFR Marfă prin Bursa Română de Mărfuri. Din cîte se știe, trenurile de marfă au șanse minime de a ajunge la destinație nejefuite pe parcurs. Pentru asta, CFR Marfă a scos la licitație prin Bursa Română de Mărfuri un contract prin care o firmă de securitate urma să asigure gardarea trenurilor complete de autoturisme pe relația Constanța Ferry Boat – Ciumești, a trenurilor cu vagoane goale pe relația Constanța Ferry Boat – Ciumești și paza liniilor ferate uzinale de pe teritoriul exploatărilor miniere Lupeni și Petrila. Am insistat pe obiectul contractului pentru a semnala că nu era vorba de un contract de ochii lumii, gen consultanță, ci unul prin care angajații firmei asigurau CFR Marfă paza trenurilor, un lucru de loc simplu pentru acești angajați, care lucrau în condiții dificile.

Firma și-a îndeplinit conștiincios îndatoririle din contract. Performanța prestației e deosebită. Asigurarea în mod constant a unui procent de 99,60% în materie de asigurarea integrității mărfurilor transportate.
Se înțelege că, pe lîngă obligațiile fiscale față de stat, firma trebuie să-și îndeplinească obligațiile salariale. Cei care păzesc trenurile marfă o fac pentru un salariu. Salariu cu care ei își întrețin familiile.

Ei bine, deși firma AXA SECURITY și-a îndeplinit cu vîrf și îndesat îndatoririle, de la data emiterii primei facturi și pînă în prezent CRF Marfă nu a respectat niciodată obligația de a plăti prestația făcută, stabilită prin contract. La data de 30 aprilie 2017, CFR Marfă datora firmei suma de aproape 700.000 de lei.
Disperată, firma a trimis CFR Marfă nu mai puțin de 8 notificări, ultima pe 6 iunie 2017.

De ce nu-și îndeplinește CFR Marfă îndatoririle din contract?
Răspunsul e simplu.
CFR Marfă a fost ținta unui jaf comis de un Grup infracțional organizat condus de directorul pus de Guvernul Dacian Cioloș.
Pentru asta, CFR Marfă face obiectul unei uriașe investigații penale.
La ora actuală, nimeni dintre cei rămași într-un soi de conducere interimară nu îndrăznește să semneze ceva.

În aceste condiții, îi rămînea firmei AXA SECURITY să se adreseze Ministerului Transportului. Ministrul PSD-ist Răzvan Cuc n-a fost încă arestat. În plus, face parte din Guvernul Sorin Grindeanu, Guvern PSD care și-a trecut în Programul de guvernare protejarea firmelor românești. Atît premierul, cît și Liviu Dragnea și-au făcut din apărarea capitalului românesc un prilej de mare publicitate politică.
Firma s-a adresat prin Memoriul din 10 mai 2017 Ministrului Transportului Răzvan Cuc. În Memoriu s-a solicitat o audiență pentru clarificarea situației.

Rezultatul?
Pe 30 mai 2017 acționarul firmei a fost convocat la Ministerul Transporturilor. Să stea de vorbă cu ministrul? Nici vorbă. Ministrul avea alte preocupări. Să țeasă intrigi în interiorul partidului, dar mai ales să se dea în stambă pe la televiziunile de casă ale PSD fălindu-se cu ce face el pentru firmele românești.

La discuție a participat din partea Ministerului un consilier de la Departamentul Comunicare (ministrul o fi crezut că-i vorba de un interviu despre glorioasa activitate a ministerului PSD-ist!). Consilierul a început prin a declara că n-are nici un mandat să discute probleme contractuale. În schimb, poate intermedia firmei o discuție cu un funcționar contabil de la CFR Marfă. Firește, contabilul n-avea nici o calitate să discute despre contract. Venise la întîlnire, pentru că avusese ghinionul să dea peste el consilierul.

Dincolo de situația dramatică a firmei, care înseamnă situație dramatică a celor care au muncit, totuși, dar nu și-au primit salariile, rămîne bătaia de joc din partea Ministrului Transporturilor”, scrie Cristoiu pe blog.

Citiți AICI articolul complet.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *