Cel mai recent incident care a implicat cel mai bine vândut avion al Boeing, 737 MAX, a avut loc vineri, când o explozie a unui panou a obligat o aeronavă a companiei Alaska Airlines să efectueze o aterizare de urgenţă, dar seria de evenimente nefaste produse a avut loc pe parcursul mai multor ani, transmite Reuters.
Autorităţile de reglementare din SUA au ordonat o consemnare la sol temporară a anumitor avioane, pentru verificări de siguranţă.
Aceasta nu este o măsură la fel de severă cum a fost consemnarea la sol a tuturor avioanelor din familia MAX din întreaga lume, în urmă cu aproape cinci ani, în urma unor accidente fatale.
Iată o cronologie a problemelor recente legate de avioanele Boeing MAX:
OCTOMBRIE 2018: Un avion Lion Air MAX se prăbuşeşte în Indonezia, ucigând toate cele 189 de persoane aflate la bord.
NOIEMBRIE 2018: FAA şi Boeing spun că evaluează necesitatea unor modificări software sau de design pentru avioanele 737 MAX, în urma prăbuşirii Lion Air.
MARTIE 2019: Un avioan MAX al Ethiopian Airlines s-a prăbuşit, ucigând toate cele 157 de persoane aflate la bord. Autoritatea de reglementare a aviaţiei din China devine prima din lume care a consemnat la sol avioanele MAX, urmatî de alte autorităţi, inclusiv Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA.
APRILIE 2019: FAA formează o echipă internaţională pentru a evalua siguranţa avioanelor 737 MAX. Boeing reduce producţia lunară cu aproape 20%.
IULIE 2019: Boeing a raportat cea mai mare pierdere trimestrială înregistrată vreodată.
SEPTEMBRIE 2019: Consiliul de administraţie al Boeing creează un comitet permanent de siguranţă pentru a supraveghea dezvoltarea, fabricarea şi exploatarea aeronavelor sale.
OCTOMBRIE 2019: Boeing îl concediază pe Kevin McAllister, directorul general al diviziei sale de avioane comerciale.
DECEMBRIE 2020: Compania îl concediază pe CEO-ul Dennis Muilenburg în urma celor două accidente.
IANUARIE 2020: Boeing suspendă producţia de 737, cea mai gravă suspendare a producţiei din ultimii 20 de ani.
MAI 2020: Boeing reia producţia de 737 MAX la ”o rată scăzută”.
IUNIE 2020: Boeing începe o serie de teste de zbor, cu o mare întârziere, ale unui 737 MAX reproiectat, sub controlul autorităţilor de reglementare.
SEPTEMBRIE 2020: O investigaţie de 18 luni efectuată de o comisie a Camerei Reprezentanţilor SUA a constatat că Boeing a eşuat în proiectarea şi dezvoltarea MAX, precum şi în transparenţa faţă de FAA şi că FAA a eşuat în supraveghere şi certificare.
NOIEMBRIE 2020: FAA din SUA ridică ordinul de consemnare la sol, permiţând avionului 737 MAX să zboare din nou.
DECEMBRIE 2020: Congresul adoptă o legislaţie pentru reformarea modului în care FAA certifică noile avioane, inclusiv cerând producătorilor să dezvăluie către FAA anumite informaţii esenţiale despre siguranţă.
IANUARIE 2021: Agenţia pentru Siguranţa Aviaţiei a Uniunii Europene aprobă revenirea în explooatare a avioanelor MAX în Europa.
MARTIE 2021: Autoritatea de reglementare a aviaţiei din China spune că preocupările majore de siguranţă legate de MAX trebuiau ”abordate în mod corespunzător” înainte de a efectua teste de zbor.
APRILIE 2021: Boeing opreşte livrările de 737 MAX după ce probleme electrice au dus la consemnarea la sol a unei părţi a flotei.
NOIEMBRIE 2021: Actualii şi foştii directori ai companiei Boeing ajung la un acord de 237,5 milioane de dolari cu acţionarii pentru a soluţiona procesele legate de supravegherea siguranţei 737 MAX.â
OCTOMBRIE 2022: FAA spune Boeing că unele documente cheie trimise ca parte a evaluării certificării 737 MAX 7 sunt incomplete, iar altele necesită o reevaluare.
DECEMBRIE 2022: Congresul este de acord să prelungească un termen limită pentru noile standarde pentru alertele moderne din cabina de pilotaj care decurg din legislaţia din 2020, după lobby-ul intens din partea Boeing.
APRILIE 2023: Boeing întrerupe livrările de avioane 737 MAX pentru a rezolva noi probleme de calitate a accesoriilor neconforme de la furnizori.
IULIE 2023: Prima livrare de către Boeing a 737 MAX 7 este amânată până în 2024.
AUGUST 2023: Boeing identifică o nouă problemă de calitate la un furnizor al 737 MAX, care implică găuri efectuate necorespunzător pe peretele de presiune din pupa.
SEPTEMBRIE 2023: Livrările de Boeing 737 MAX scad la cel mai redus nivel din august 2021.
DECEMBRIE 2023: Boeing efectuează prima livrare directă a unui 787 Dreamliner în China din 2019, văzut ca un precursor al deblocării decătre China a livrărilor de 737 MAX.
IANUARIE 2024: Un zbor Alaskan Air este forţat să efectueze o aterizare de urgenţă după o explozie a unui panou al unui avion 737 MAX 9 nou-nouţ. FAA din SUA a consemnat la sol anumite aeronave 737 MAX 9, pentru verificări de siguranţă.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News