Skip to content
Sport

Tii post? Cu ce poti sa inlocuiesti laptele in perioada postului

Nu renunta la shake-uri, gustari sau deserturi pe durata postului. Inlocuieste laptele in retete cu bauturi la fel de hranitoare.

Soia reprezinta o leguminoasa cu o compozitie interesanta, fiind extrem de bogata in proteine (40%) si uleiuri vegetale nesaturate (20%), restul de 35-40% fiind reprezentat de carbohidrati. Daca ne gandim la produsele de origine animala (ex., carnea de pui – 20-24% proteine), soia surclaseaza de departe astfel de produse. Totodata, este important de precizat ca proteinele din soia contin toti aminoacizii esentiali organismului, la fel ca produsele de origine animala, fiind astfel singurul produs de origine vegetala care se poate ridica la aceasta inaltime.

Acesti aminoacizi sunt esentiali organismului uman, buna lui functionare depinzand de sursele alimentare. Spre deosebire de carne, soia contine lipide (in cea mai mare parte), grasimi nesaturate (benefice organismului) si nu contine colesterol, care are un rol marcant in aparitia, intretinerea si dezvoltarea aterosclerozei.
Grasimile din soia sunt ”grasimi bune”, in cea mai mare parte grasimi polinesaturate, care, alaturi de fibre, vitamine si minerale au efecte benefice asupra sistemului cardiovascular; scad „colesterolul rau” si reduc riscurile accidentelor cardiovasculare. FDA (Food and Drug Administration) sustine ca un consum zilnic de 25 g proteina din soia, alaturi de o alimentatie saraca in grasimi saturate si colesterol, reduce riscul afectiunilor cardiace, prezintă foodstory.stirileprotv.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *