Cum a ajuns Dacia una dintre mărcile cel mai bine vândute în Marea Britanie

Sursa foto: Pixabay

Într-un amplu articol, publicația britanică Daily Mail urmărește traseul spectaculos al Dacia, fostă emblemă a industriei auto comuniste românești, transformată într-un simbol global al accesibilității și fiabilității. În prezent, Dacia a căpătat statutul de best-seller pe piața britanică, unde se preconizează că va vinde 280.000 de vehicule până la finalul lui 2025.

Există câteva mașini care sunt celebre pentru că „au pus lumea pe roți”. Volkswagen Beetle, Citroen 2CV și Mini au oferit cumpărătorilor patru roți la un preț mic și, astfel, au câștigat o faimă uriașă. Astăzi, există un alt brand care face valuri printre șoferii moderni: Dacia. Producătorul auto român a început ca un producător național cu scopul de a oferi mașini fiabile și accesibile tuturor românilor – de atunci s-a transformat într-o poveste de succes globală fără precedent, scrie Dailly Mail. Freda Lewis-Stempel a condus noul Dacia Duster prin România în încercarea de a înțelege originile curajoase ale mărcii și de a afla formula care a dus aceste mașini economice să devină bestselleruri la nivel mondial.

O scurtă istorie a Dacia: De la România la drumurile din Marea Britanie

Dacia a fost fondată în România în 1966 sub conducerea Partidului Comunist Român, numele Dacia fiind o referință directă la regiunea antică Dacia, care astăzi face parte din România. La fel ca în cazul Volkswagen din Germania, obiectivul era clar: să ofere mașini moderne, fiabile și ieftine pentru toți românii. În 1999, Renault a preluat Dacia, iar modelele Dacia destinate pieței de masă, recunoscute astăzi, au început să fie comercializate în Europa. Sedanul Logan a apărut primul în 2004, urmat de modelele Sandero și Duster în 2010. Cu un preț de doar 5.000 de euro, Logan a revoluționat piața auto și a înregistrat un succes comercial enorm. Sandero și Duster au continuat această tendință, oferind șoferilor din orașe și locuitorilor din mediul rural mașini ieftine, fără pretenții.

Apoi, în 2013, Dacia a fost lansată în Marea Britanie, oferind familiilor modelul său supermini Sandero la prețul de 5.995 lire sterline. Acesta era același preț ca al unui Ford Fiesta în 1989. Strategia de branding a Dacia nu s-a schimbat de atunci, cel mai scump model oferit astăzi, Bigster, costând 25.215 lire sterline. Această mașină mică de oraș are un preț de 14.995 lire sterline, ceea ce o face cea mai ieftină mașină electrică din Marea Britanie, cu o autonomie considerabilă.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: