Cum a fost instrumentată pe rețelele de socializare campania electorală a lui Călin Georgescu. Rolul lui Bogdan Peșchir

Sursa foto: Pixabay

Utilizatorii erau direcționați către site-uri false care conțineau reclame native, furnizate de companii cu legături în Federația Rusă. Unele IP-uri ale acestor site-uri erau în Rusia.

Rechizitoriul întocmit de procurori în cazul Călin Georgescu dedică pagini întregi modului în care au fost desfășurate campaniile informaționale de pe rețelele de socializare.

Potrivit textului, „scopul vizat a fost destabilizarea capacității de decizie a autorităților guvernamentale și diminuarea gradului de coeziune la nivelul societății”.

Campaniile dezvoltate pe rețelele de socializare au fost instrumentate profesionist, prin „exploatarea vulnerabilităților audiențelor naționale”.

Nișe definite și mesaje personalizate

Fiecare specificitate a fiecărei rețele a fost foarte bine exploatată, „prin tehnici de inginerie socială care au vizat segmentarea populației pe nișe bine definite, cu intenția de a livra mesaje personalizate”.

Au fost dezvoltate infrastructuri complexe, în care s-a coagulat un întreg narativ emoțional ce a exploatat sentimentul de nemulțumire a populației, cu scopul precis de a accentua divizarea socială.

Un exemplu concret îl constituie modul de microtargetare a populației prin intermediul unui ecosistem de pagini Facebook, care aborda coordonat teme de interes public, de la medicina alternativă, la religie și rețete.

După postări consistente pe aceste subiecte și odată cu apropierea datei de votare, discursul căpăta un puternic caracter politic.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: