Anchetatorii au recuperat sistemul VDR, care înregistrează date, de pe nava container Dali care s-a izbit de o coloană de beton ce susținea Podul Francis Scott Key care traversează râul Patapsco până în portul Baltimore. BBC explică pe ce se axează ancheta în acest caz dramatic care a dat naștere la tot felul de teorii ale conspirației și care încă nu are un răspuns clar.
O porțiune a podului lung de 2,4 km s-a prăbușit imediat, iar opt muncitori în construcții au fost aruncați în apă după izbitură. Doi au fost salvați în ziua respectivă, trupurile altor două persoane au fost recuperate miercuri și continuă căutarea celorlalți patru, toți presupuși morți. Nava Dali și-a pierdut curentul chiar înainte de ciocnire și recuperarea înregistratorului de date se crede că va dezlega misterul care planează asupra motivului pentru care nava a funcționat defectuos.
Căpitanul navei, ofițerul navei și doi ingineri au fost deja intervievați de anchetatori. Această investigație se va concentra probabil pe două domenii principale – ce s-a aflat în spatele pierderii catastrofale de energie și dacă podul ar fi trebuit să reziste mai bine impactului. De ce a căzut curentul pe nava Dali Un videoclip cu incidentul arată că nava Dali și-a pierdut puterea în clipele dinaintea coliziunii. O întrerupere a curentului poate să fi făcut ca echipajul navei să piardă controlul asupra direcției, făcându-l în cele din urmă incapabil să-i controleze traiectoria.
Anchetatorii analizează dacă combustibilul contaminat a jucat un rol în pierderea puterii de propulsie a navei, a declarat reporterilor șeful National Transportation Safety Board (NTSB). Jennifer Homendy a spus că au colectat o probă din combustibilul navei pentru a-l examina. Combustibilul impur poate crea probleme cu motoarele unei nave și cu generarea de energie.
„Nava a murit, fără putere de direcție și fără electronice”, a declarat un ofițer pentru Fox News.
„Unul dintre motoare s-a înecat și apoi s-a oprit. Mirosul de combustibil ars era peste tot în sala mașinilor și era fum negru”. Odată ce și-a pierdut puterea, nava a plutit necontrolat spre pod. Eforturile echipajului de a atenua impactul, inclusiv virajul greu spre babord și aruncarea ancorei, s-au dovedit a fi inutile. „Aceasta este o navă cu adevărat mare. Iar impulsul și energia asociate cu acea navă care se mișcă chiar și cu doar câțiva kilometri pe oră sunt extraordinare”, a spus Sanjay Raja Arwade, profesor de inginerie civilă la Universitatea din Massachusetts Amherst.
Într-o conferință de presă de miercuri, secretarul Transporturilor, Pete Buttigieg, a declarat că podul din Baltimore „pur și simplu nu a fost făcut pentru a rezista unui impact direct asupra unui pilon de sprijin critic, de la o navă care cântărește aproximativ 90.700 de tone”.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News