Cum funcționează o schemă complexă de înșelătorie care implică imaginea Poliției și a Băncii Naționale a României

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

O schemă complexă de înșelătorie – care implică apeluri de la așa-ziși reprezentanți ai unor bănci comerciale, ai poliției și ai Băncii Naționale a României – se derulează în această perioadă și poate duce la pagube de zeci de mii de lei.

Noua metodă complexă de înșelătorie a fost depistată de o avocată care a și postat experiența ei pe pagina personală de Facebook.

Schema implică, pe scurt, ideea că a fost deschis un credit în numele persoanei vizate și că aceasta trebuie să își blocheze toate conturile bancare și să depună toți banii într-un așa-zis cont de la Banca Națională Română.

Trebuie menționat de la început că Banca Națională a României nu „deschide conturi bancare pentru persoane fizice, nu emite instrumente de plată (carduri) și nu acordă credite”, după cum arată chiar BNR.

Totodată, BNR subliniază că nu cere prin mail, telefon sau mesaje date cu caracter personal sau alte informații bancare (date despre transferuri de bani, credite, carduri).

Cum funcționează înșelăciunea, pas cu pas Femeia menționează că a fost sunată inițial de la o așa-zisă sucursală a unei bănci comerciale din țară care i-a transmis că trebuie să semneze pentru un credit de 50.000 de lei. „I-am zis că n-am făcut niciun credit și mi s-a zis că înseamnă că mi-a furat cineva identitatea și că se va face plângere la poliție”, a transmis avocata Shirina-Maria Ștefănescu-Albu, printr-o postare publicată pe Facebook.

La scurt timp după primul apel, ea a fost sunată de pe un număr de fix de către cineva care s-a dat drept agent de poliție și care i-a comunicat că s-a deschis o anchetă în cazul ei.

După al doilea apel, femeia a fost sunată de un așa-zis reprezentant al Băncii Naționale a României. Persoana care a sunat-o i-a furnizat și o legimație (falsă) ca să îi câștige încrederea.

Totodată, femeia a primit și un acord de confidențialitate cu însemnele Băncii Naționale a României, prin care i se cerea să nu comunice cu nimeni, nici măcar cu un avocat, situația în care se află. În același timp, i s-a furnizat și un așa-zis cont deschis de BNR, unde să își depoziteze toți banii pe care îi deține în bănci.

Indiciile care i-au dat de gol Shirina-Maria Ștefănescu-Albu a explicat în comentariile postării că au fost mai multe indicii care i-au dat de gol pe cei care au încercat să o păcălească.

În primul rând, susține femeia, așa-zisele instituții ale statului „au fost prea prompte”, în sensul în care a durat foarte puțin timp între cele trei apeluri.  „Apoi, după ce mi-a trimis acordul de confidentialitate am zis ca îl citesc și revin eu. Mi-a zis că nu se poate, trebuie să rămânem în apel telefonic, altfel cererea se anulează și retrimite dosarul înapoi la poliție.

Mi s-a părut dubioasa presiunea (…) Strategia lor e să te izoleze de oameni și să te țină pe fir, să nu apuci să te gândești în profunzime, deci nu au cum să se abată prea tare de la model, că te cam prinzi”, a mai mărturisit avocata. Un alt indiciu în acest caz, dar mai greu de depistat, este mailul de pe care a trimis așa-zisul reprezentant al BNR documentele. Este vorba despre „info@bnr.ro”, în timp ce domeniul băncii naționale este „bnrro.ro”.

Mai mult, după cum reiese dintr-un mail trimis de așa-zisul reprezentant al BNR, formula de început este „Vă salut din partea…”, expresie care nu este folosită de niciun reprezentant al statului român în comunicările oficiale.

Totodată, există și greșeli gramaticale, ușor de depistat: „Departamentul de Securitate al Banca Națională a României”.  „Vă rugăm să nu le daţi curs, respectiv să nu vă lăsați impresionați de conținutul unor astfel de mesaje, acționând cu maximă prudență, pentru a nu deveni victime și a nu ajunge în situația de a fi păgubiți”, este rugămintea BNR, adresată persoanelor care s-ar putea afla în aceeași situație.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: