Cum minte Nicușor Dan în reclame electorale: aceleași promisiuni din 2020

Sursa foto: Facebook / Nicusor Dan

Nicușor Dan, primarul capitalei, are o campanie electorală foarte modestă deoarece îi lipsesc realizările din actualul mandat. Primarul este într-o situație disperată și promovează minciuni pe rețelele de socializare.

Primarul capitalei are un mandat atât de slab încât a ajuns să se laude cu faptul că a crescut subvenția pentru STB. Nicușor Dan spune că, în 2012, subvenția era de 477 de milioane de lei, iar în 2023 a ajuns la 1,48 miliarde de lei. Pentru această informație plătește o reclamă online, deși nu rezvolvă problemele cetățenilor.

Situația subvențiilor este un mare eșec pentru Nicușor Dan și demonstrează că STB, compania de transport a Primăriei, nu este sustenabilă și este o gaură neagră în buget. STB nu reușește să-și acopere cheltuielile din banii de pe bilete și abonamente. Subvenția Primăriei pentru STB a crescut, mai ales, din cauza prețurilor tot mai mari pe care le-a impus actualul primar.

În 2021, primarul Dan a decis să dubleze prețul pentru biletele STB. Dacă în 2020 o călătorie era 1,3 lei, în 2021 a ajuns la 3 lei pentru 90 de minute. Prin urmare, bucureștenii plătesc mai mult pentru bilete și, în același timp, primarul Nicușor Dan plătește mai mult pentru subvențiile STB. Un dezastru economic care pare fără sfârșit.

Totuși, Nicușor Dan consideră că aceasta este o realizare din mandatul său. Pe Facebook plătește o reclamă în care afirmă cu mândrie că aruncă mai mulți bani în gaura neagră STB.

Primarul capitalei este atât de disperat încât se laudă că a făcut marcaje rutiere și a peticit străzile din București. Ceea ce ar trebui să fie o normalitate în orice oraș civilizat, pentru Nicușor Dan devine o realizare atât de importantă încât plătește reclame pe Facebook. Și primarul spune că în 2022 a dat 23,7 milioane de lei pentru marcaje rutiere.

Proiecte furate de la alții

Nicușor Dan plătește reclame pentru a-și promova minciunile despre sistemul de termoficare. Acesta spune că este primarul care a investit cel mai mult în schimbarea sistemului de termoficare. Edilul capitalei nu precizează că schimbarea sistemului de termoficare a început în mandatul Gabrielei Firea și fostul primar a obținut peste 200 de milioane de euro de la Uniunea Europeană pentru a reabilita sistemul.

Actualul primar a fost doar foarte norocos și a preluat acest proiect. Dar în 2021 a schimbat doar 28 de km de rețea principală, iar în 2022 doar 32 de km, după cum recunoaște în reclame. Chiar dacă a avut sute de milioane de euro pe mână, nu a fost capabil să accelereze acest proiect. Abia în 2023 a reușit să schimbe 50 de km de rețea principală.

Primarul capitalei minte și în privința subvenției pentru Termoenergetica:

„În acest mandat, am plătit sume mult mai mari pentru subveționarea sistemului de termoficare, iar acest lucru a permis Companiei Termoenergetica să deruleze investiții în modernizarea conductelor”, spune primarul Dan într-o reclamă plătită.

Subvențiile pentru Termoenergetica au fost mai mari pentru că a crescut foarte mult prețul pentru gaze și energie electrică. România și toată Uniunea au fost într-o criză energetică în ultimii ani. Subvențiile pentru Termoenergetica nu au ajuns în modernizarea conductelor, deoarece Termoenergetica are în prezent datorii de 1 miliard de lei către ELCEN. Compania primăriei se zbate la limita falimentului, iar modernizarea depinde de banii Uniunii Europene.

Nicușor Dan minte și atunci când spune că a investit în București cei mai mulți bani UE. În cei 4 ani la conducerea capitalei nu a avut niciun proiect important finanțat de UE. Proiectele cu bani europeni pe care le-a implementat Nicușor Dan au fost, majoritatea, preluate de la fostul primar.

Nicușor Dan este un dezastru când vine vorba de fonduri europene. Dacă Gabriela Firea a cumpărat tramvaie cu bani de la Uniunea Europeană, Nicușor Dan a decis să cumpere 250 de tramvaie cu un împrumut de la Banca Mondială. Acest proiect demonstrează că actualul primar nu depune niciun efort pentru a atrage fonduri nerambursabile, ci preferă să îndatoreze Primăria București.

Aceleași promisiuni din 2020

În campania electorală din 2024, Nicușor Dan folosește aceleași promisiuni din urmă cu 4 ani. Primarul capitalei promite noi tramvaie și extinderea rețelei de tramvai, deși același lucru promitea și în 2020.

De asemenea, promite 20 de mini-centrale pentru sistemul de termoficare, însă proiectul este vechi de 2 ani și nici până acum nu a reușit să le instaleze. Problemele cu încălzirea nu sunt o noutate în capitală, iar în ultimii 4 ani Nicușor Dan nu a făcut nimic pentru a îmbunătăți acest serviciu. Bucureștenii stau în continuare fără apă caldă și căldură în sezonul rece.

În ultimele 30 de zile, Nicușor Dan este politicianul care a plătit cel mai mult pentru reclamele de pe Facebook. Nicușor Dan a plătit aproape 200.000 de lei în ultima lună, pentru 91 de reclame pe care le-a distribuit. În ultimele 90 de zile, primarul capitalei a plătit 357.437 lei pentru un număr total de 240 de reclame.

Autor

  • Marius Constantin

    Marius Constantin, editorialist PS News. Marius Constantin are o experiență de 8 ani în presă, consultanță politică și marketing, în România și Italia.

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: