Skip to content
Puterea Știrilor Video

Cum putea fi evitat scandalul Blue Air: „Criza era cunoscută de ceva vreme”

Inquam Photos / Octav Ganea

Invitat în studioul Puterea Știrilor, Dan Mihalache, ambasadorul României în Cipru, a precizat că situația Blue Air era cunoscută de ceva vreme, astfel că „statul român, care avea Blue Air sub un anumit proces de supraveghere ar fi trebuit să organizeze un fel phaseout, o diminuare treptată a numărului de curse și de prevenire a publicului. Aici văd o anumită vinovăție la nivelul celor care erau din partea statului în board-ul Blue Ai”, a declarat Dan Mihalache, la Puterea Știrilor.

„Înțeleg, și știm cu toții, că această criză a Blue Air era cunoscută de ceva vreme. Ca atare, statul care avea Blue Air sub un anumit proces de supraveghere care deriva din faptul că s-a acord un ajutor de stat de o valoare destul de mare în trecut, ar fi trebuit să organizeze un fel phaseout, o diminuare treptată a numărului de curse și de prevenire a publicului, astfel încât să nu se ajungă la o întrerupere a zborurilor de la o zi la alta. Aici văd o anumită vinovăție la nivelul celor care erau din partea statului în board-ul Blue Air. În rest, sunt detalii pe care nu le cunosc.

Blue Air era legată de stat, dar putea să fie o companie privată, fără niciun fel de legătură cu statul și atunci putea să se întâmple același lucru. La nivel operatorilor aerieni există un anumit proces de monitorizare”, a mai precizat Dan Mihalache, ambasadorul României în Cipru.

Întrebat în legătură cu teoriile care s-au bătut pe piața scenariilor legate de Blue Air, Dan Mihalache a precizat:

„Mi-e greu să comentez lucrurile acestea. Probabil că viitorul ne va oferi mai multe răspunsuri”.

Citiți și: Acuzat de „lipsă de empatie” în scandalul Blue Air, ambasadorul Dan Mihalache revine cu precizări: „E o chestiune de principiu, chiar dacă nu e populară”

Dan Mihalache, ambasadorul României în Cipru, a fost acuzat zilele trecute de lipsă de empatie după ce acesta a precizat, referitor la scandalul Blue Air, că românii trebuie să se descurce singuri, pentru că statul nu este dator să-i ajute într-o chestiune privată.

„În fond este vorba de chestiuni private şi nu este vorba de chestiuni care angajează responsabilitatea statului. Responsabilitatea statului este pentru situaţii de război, crize umanitare, pentru catastrofe, nu neapărat întreruperea zboruri.

Cu alte cuvinte, cred că românii vor trebui, încet-încet, să se descurce singuri, nu neapărat să apeleze la asistenţa statului, pentru lucruri care ţin de chestiuni private: drumuri, vacanţe şi aşa mai departe. Argumentul «am ajuns în Cipru şi nu am bani cu care să mă întorc» cred că este un pic exagerat în raportul datoriei pe care statul o are faţă de cetăţenii săi. Repet, statul are datorii în ceea ce priveşte situaţii de război, catastrofe naturale, crize umanitare. Dar cred că fiecare dintre noi, atunci când din păcate este confruntat cu o situaţie care ţine de un contract privat, un bilet de avion şi aşa mai departe, trebuie să se înveţe să se descurce singur”, a argumentat diplomatul român.

230.000 de pasageri afectați

Blue Air anunţă că pentru anularea zborurilor din perioada 6 septembrie – 9 octombrie numărul pasagerilor afectaţi se ridică la 230.000 de persoane, reprezentând 77.000 de rezervări bilete de călătorie, conform unui comunicat al companiei.

Blue Air nu garantează rambursarea acestor sume, însă spune că „depinde esenţial de reluarea operaţiunilor şi a activităţii de vânzare a Blue Air”, lucru care depinde de aportul în numerar adus de unul dintre cei doi investitori. Reprezentanţii companiei spun însă că le-au dat trei optţiuni pasagerilor afectaţi, dintre care două reprezintă reprogramarea călătoriei sau rambursarea în portofoliul electronic Blue Air. Aceste servicii ar trebui operate tot de Blue Air, însă reluarea zborurilor este încă incertă.

„Toţi pasagerii au fost notificaţi de anularea zborurilor şi au primit 3 opţiuni disponibile: reprogramarea călătoriei pe următorul zbor disponibil, rambursarea în portofelul electronic (Blue Air oferind un bonus în procent de 25%, din valoarea biletului achiziţionat drept compensare pentru neplăcerile create pasagerilor noştri) sau rambursarea biletelor achiziţionate. În ultimele zile au fost create peste 17.500 de portofele electronice, totalizând 1.900.000 EUR, iar pasagerii care au ales această opţiune vor putea folosi sumele în vederea achiziţionării de bilete imediat ce vom activa procesul de vânzare”, se arată în comunicatul companiei.

Mai mult, reprezentanţii companiei spun că reluarea zborurilor implică şi o colaborare cu partenerii, cei cărora le datorează bani în special. Totodată, compania a purtat discuţii cu aeroporturile din ţară şi din afară, unde opera, pentru  reluarea zborurilor, însă plata către aceşti parteneri trebuie făcută în avans.

„În urma discuţiilor purtate de conducerea executivă a Blue Air, putem confirma sprijinul primit din partea majorităţii aeroporturilor din străinătate, incluzând aeroporturile din Italia, Israel, Spania, Marea Britanie, precum şi a furnizorilor de combustibil din aceste aeroporturi, pentru a putea relua prestarea serviciilor către Blue Air, sub condiţia plăţii în avans a serviciilor oferite şi mizăm pe acelaşi sprijin şi din partea aeroporturilor din România, Bacău, Cluj-Napoca, Bucureşti- Otopeni şi Iaşi.”

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *