Este săptămâna marilor reduceri, când tot omul ar vrea să își cumpere câte ceva.
Pentru că entuziasmul este mare, Centrul European al Consumatorilor ne recomandă să verificăm dacă magazinul la care plasăm comanda este sigur și dacă promoțiile anunțate nu sunt exagerate. Nu în ultimul rând, să nu credem în anunțuri care spun că produsul dorit de noi este ultimul și astfel să cumpăram fără să gândim.
Potrivit unui studiu Kantar România, șase din zece români plănuiesc să cumpere ceva de Black Friday. Mulți au în coș de câteva săptămâni produsele dorite, iar acum așteaptă să se ieftinească.
Bărbat: „În coș am deja, și mai am de gând. Cred că electronice… de obicei asta caut.”
Reporter: „Ce reducere v-ar încânta, cât la sută?”
Bărbat: „Cât mai mult. De la 50% în plus.”
Același studiu arată că bugetul pregătit de românii care intenționează să cumpere de Black Friday este în creștere cu 231 lei față de anul trecut, ajungând la 3.116 lei. Și procentul celor care își propun să cheltuiască peste 3.000 a crescut – de la 21% in 2022, la 30% în 2024.
Tinerii între 18 și 24 de ani au în plan să își ia haine, telefoane sau laptopuri. Cei între 25 și 34 se uită și la cosmetice, în timp ce românii între 35 și 44 de ani sunt cu ochii după electrocasnice mari.
Reporter: „Urmărești ceva cu reducere?”
Tânără: „Haine, 100%.”
Reporter: „Ce reducere te-ar convinge să cumperi?
Reporter: „Vreo 50%.”
Interesul pentru produsele cosmetice a înregistrat cea mai mare creștere din ultimii ani, în special în rândul femeilor active. Au succes și la țară, unde oferta din magazine nu este variată.
Pentru că toți comercianții anunță reduceri mai mici sau mai mari, în această săptămână, Centrului European al Consumatorilor a venit cu un set de sfaturi.
Suntem învățați să ”Nu cedăm presiunii” – adică să nu cumpăram compulsiv dacă ni se sugerează că ”au mai rămas doar câteva articole”. În plus ar trebui să avem o listă pregătită cu cele necesare și să nu ne abatem prea mult de la ea.
Reporter: „Și cum faceți față tentației de pe internet?”
Femeie: „Nu le privim. Nu ne uităm sau ne facem că nu le-am văzut.”
Andrei Radu, specialist e-commerce: „Recomandarea mea este să cumpere de la magazine online de care au auzit sau de la care au cumpărat și au avut o experiență pozitivă. Să evite să cumpere de la persoane fizice care vând pe rețele sociale și nu în ultimul rând să fie ușor circumspecți în cazul promoțiilor prea frumoase să fie adevărate. Produse de 1 leu care costă în mod obișnuit 1000 de lei. Aceste reclame foarte persuasive sau lucruri de genul „este ultimul produs în stoc”. Dacă asta nu se demosntrează… sunt niște practici înșelătoare.”
Nu în ultimul rând, fiți atenți la taxele ascunse care pot apărea doar înainte de plasarea comenzii. Verificați și cum puteți returna lucrurile care nu vă plac sau nu vă vin.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News