Cum se „vând” candidații: Ciolacu este „calea sigură”, Șoșoacă face „România mare din nou”, Ciucă e „în slujba țării”

Sursa foto: PSD Alba Iulia

Perioada electorală pentru alegerile prezidențiale de la finalul anului 2024 a început. Candidații pentru prezidențiale și-au anunțat candidaturile și încep să strângă cele 200.000 de mii de semnături necesare. Marile orașe din România au început deja să fie împânzite cu corturi de campanie și apar primele afișe electorale cu sloganurile prin care candidații „se vând” electoratului de la care așteaptă un prim vot pe 24 noiembrie. „Niciunul nu are un mesaj care să prindă”, spune sociologul Vladimir Ionaș.

Miercuri, președintele PSD, premier și candidatul partidului la prezidențiale, Marcel Ciolacu, a mers în Piața Obor unde a dat startul campaniei de strângere de semnături pentru alegerile de la finalul anului. Cu această ocazie, au fost instalate și primele corturi pe care apare mesajul candidatului Ciolacu.

Sloganul de început de campanie al liderului PSD este „Calea sigură pentru România”. Din declarațiile recente, pentru Marcel Ciolacu „calea sigură” cu el președinte este cea în care România va fi guvernată de o Coaliție, iar premierul nu va fi de la PSD.

„Eu trag nădejde că PSD nu va câștiga alegerile, cu alte cuvinte nu va avea 51 la sută, dar va fi pe primul loc. În continuare, o coaliție va conduce România. Cum e formată, vor decide românii”, a declarat, miercuri, Ciolacu.

Fostul secretar general adjunct al NATO, Mircea Geoană, merge pe cartea independentului. Este și mesajul cu care fostul lider social democrat defilează la începutul campaniei. Geoană și-a anunțat oficial și candidatura la alegerile prezidențiale din acest an. „Eu nu sunt perfect. România nu are nevoie de perfecțiune”, transmite acesta în primul clip electoral.

„Candidez la președinție pentru că știu că avem nevoie de o schimbare adevărată! Puteam să vă promit o țară perfectă. Să pozez în politicianul perfect, să vă spun că toate problemele vor dispărea peste noapte. Dar știm cu toții că asta nu e realitatea. Nu suntem perfecți. Eu nu sunt perfect. Dar știți ce putem face? Putem să muncim. Să ne ridicăm mânecile și să construim o țară mai bună”, spune Geoană.

În orașe au apărut și primele corturi cu Mircea Geoană, iar mesajul de pe acestea este: „Independent. Viziune. Respect”. Încă de marți seara, Geoană scria pe Facebook că 2024 este „anul independenților”.

Candidata USR la alegerile prezidențiale, Elena Lasconi, are sloganul de campanie „sufletul unei nații, viitorul unei generații”. Este unul dintre mesajele care apar pe panourile uriașe pentru care USR plătește până la finalul campaniei 1,3 milioane de euro. Celalalt mesaj este „prosperitate și respect oamenilor, putere României”.

Elena Lasconi este consiliată de o firmă de consultanță americană, iar consultantul Bob Wickers o va asista în campania prezidențială. Acesta a mai lucrat în SUA cu Mitt Romney, în Rusia cu fostul lider sovietic Boris Elțîn și în România cu Ion Iliescu.

USR a cheltuit 900.000 de euro pentru promovarea candidatei la alegerile prezidențiale Elena Lasconi în luna august și septembrie. Contractul este valabil până la data de 8 noiembrie, astfel costurile totale se vor ridica la aproape 1,3 milioane de euro, potrivit unui răspuns al partidului pentru Antena 3 CNN.

Campania de promovare a Elenei Lasconi a început pe 24 iulie și se va termina pe 8 noiembrie, când se intră în campania electorală și panotajul este interzis.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: