Skip to content
Politică

Cum vor candidații la Primăria Sectorului 4 să atragă alegătorii: topul afișelor electorale EXCLUSIV

PSnews continuă, în acest episod, analiza afișelor candidaților de sector, prezentându-vă care sunt, în opinia noastră, cele mai bune și cele mai proaste postere și imagini de cover ale celor înscriși în cursa pentru Primăria Sectorului 4.

În demersul nostru, ne-au interesat și elemente din campanie online. Cu alte cuvinte, am vrut să vedem cum se prezintă candidații din punct de vedere vizual.

CITEȘTE ȘI: Bunul, răul și urâtul în afișele candidaților la Primăria Sectorului 1. Un top PSnews EXCLUSIV

CITEȘTE ȘI: Candidații la Primăria Sectorului 2, alegeri neinspirate de campanie EXCLUSIV

CITEȘTE ȘI: Afișe electorale, pe peretele Facebook: un top pentru candidații la Primăria Sectorului 3 EXCLUSIV

1. Ștefanel-Dan Marin – PMP

Campania sa în online se află sub emblema butonului “Like” a Facebook-ului. Verdele cu albastrul nu este cea mai fericită combinație, fiind amândouă culori reci, însă apreciem asocierea cu rețeaua de socializare (mesajul “like=votez”) și dorința, de fapt, de a comunica pe limbajul internauților. Litera “M” accentuată amintește, totuși, de logo-ul Monicăi Macovei în campania pentru prezidențiale, din 2014.

1
Sursa: Facebook

Afișul de campanie al lui Ștefănel-Dan Marin este minimalist, într-un sens pozitiv. Primește o bilă albă pentru faptul că, spre deosebire de alți candaidați care au inserat nenatural cadranul de vot în poster (vezi Florin Ștefan Vasile), în cazul candidatului PMP, ștampila de vot este în armonie cu grafica și culorile. Numele accentuat în raport cu prenumele reprezintă iarăși un plus. Cu toate că textul sloganului este mai lung, el e bine proporționat în afiș.

2
Sursa: Facebook
  1. Daniel Băluță – PSD

Pagina de Facebook a candidatului PSD, Daniel Băluță, este destul de personală,  punând drept cover o fotografie cu familia sa. Imaginea este profesionistă, editată cu „filter” și transmite un mesaj de om cald, familist. Afișele oficiale nu apar pe rețeaua de socializare, ci mai multe fotografii cu activitățile și proiectele sale ca primar și candidat. Campania este, în orice caz, destul de prezentă și în online.

6
Sursa: Facebook

În afișul mare, răspândit prin sector, cei de la Rezistența Urbană au observat că Daniel Băluță a încurcat sectoarele, folosind o imagine a blocurilor din cartierul Aviației, Sectorul 1. Gafa aceasta a fost reparată ulterior, preferând să meargă “la sigur”, cu un poster alb, care să nu ridice foarte multe semne de întrebare. Aceeași poziție dinamică o are în ambele afișe, în concordanță cu sloganele sale: “Mergem înainte împreună!”, “Băluță în acțiune”. Din punct de vedere vizual, afișele sunt amândouă slabe.

4a

4
Sursa: Facebook

3. Ștefan Spiridon – ALDE

Afișul lui Ștefan Spiridon este în maniera celorlalte afișe ale candidaților ALDE. Cravata violet, cu care apare în fotografie, poate naște o serie de discuții ezoterice pe tema “flacăra violet”. Mai mult, în loc să evidențieze cuvintele-cheie în afiș, a ales să scrie fraze lungi, cu detalii, astfel că ceea ce este important se pierde. Astfel, candidatul ALDE se află pe poziția a treia, în topul realizat de PSnews.

8
Sursa: Facebook

4. Dumitru Dobrev – USB

Candidații USB la Primăriile de sector au mai toți, drept cover, fotografie alături de liderul partidului, Nicușor Dan. Alegerea poate fi pusă pe seama lipsei de notorietate a candidatul, prezentându-se deci ca “recomandat” de Nicușor Dan. Poziția lui Dobrev în afiș este ușor rigidă și nu transmite faptul că este sigur pe șansele sale. În fapt, afișul este destul de sec, fără un mesaj bine articulat. Astfel, Dumitru Dobrev este pe locul al patrulea în clasamentul PSnews.

13
Sursa: Facebook

5. Răzvan Sava – PNL

Prin gestul pe care îl face creează impresia unui personaj vocal, puternic, tranșant, care pune punctul pe i. Însă, în spatele fotografiei se ascunde un bărbat fără viziune, slab, cu un discurs neadecvat. Nu știm cum ar putea Răzvan Sava să găsească soluții concrete pentru bucureșteni, când el nu-și poate organiza un discurs cursiv. Astfel, suntem de părere că afișul îl ajută prea mult în raport cu realitatea, supralicitând niște calități care îi lipsesc.

Sigla PNL pe steagul UE pare că alunecă din poster, ceea ce poate reafirma că se dezice de partid. Amintim, în acest sens, cum Sava apelează la imaginea fostului edil penal Cristian Popescu Piedone, sperând că, în acest fel, va câștiga la capitolul notorietate și, în final, Primăria Sectorului 4. PSnews a acordat candidatului locul al cincilea, tocmai pentru discrepața dintre ceea ce vrea să arate și cum este el de fapt.

3
Sursa: Facebook

6. Virgil Nicorescu – PDS

Afișul candidatului PDS, Virgil Nicorescu, cu font-ul folosit pentru slogan (exagerat, cu înflorituri), și cu inimioara partidului în dreapta, pare o felicitare de dragoste. Rămânând în aceeași poveste, Nicorescu creează impresia că s-a aranjat pentru prima întâlnire. În acest mod, el nu reușește să inspire încredere electoratului. Poate doar, ca și în cazul contracandidatului său cu răzătoarea, publicul țintă să fie “gospodinele”.

13177648_1706104359641032_1613908446265353626_n
Sursa: Facebook

7. Dr. Filip Constantin Titian – PSR

Candidatul din partea PSR face exces de profesia sa de medic în campanie, prezentându-se, în afișul oficial, cu stetoscopul în jurul gâtului. La fel se întâmplă și în imaginea de cover, iarba făcând trimitere la sănătate, mediu ecologic. Faptul că sub ocupația sa e indicat și numărul de telefon sugerează o disponibilitate permanentă să răspundă întrebărilor cetățenilor. Afișul este încărcat cu multe mesaje textuale, în diverse font-uri, imaginea sa fiind disproporționată în raport cu posterul per ansamblu. Fotografia nu este cea mai inspirată, dovadă fiind “roșeața” din obraji, putând fi, deci, mai bine editată. Considerăm că electoratul-țintă este cel format din persoane în vârstă.

12
Sursa: Facebook
12b
Sursa: Facebook

8. Ovidiu Zară – PML

Probabil unul dintre cele mai exotice afișe de campanie îi aparține candidatului PML, Ovidiu Zară. Sloganul “Rade-i” este asociat, în mod comic, cu o răzătoare, pe care o ține, zâmbitor, în mână. Faptul că își centrează discursul asupra celorlalți politicieni și foști primari – “Ți-au promis…Te-au mințit…Te-au furat”, fără a aduce un mesaj concret electoratului cu privire la ceea ce poate face EL pentru Sector, ne aduce în situația de a formula o întrebare: Ovidiu Zară nu are nicio soluție clară pentru bucureșteni?
În ciuda graficii acceptabile a posterului, aceste detalii impardonabile îl plasează pe ultimul loc pe candidatul PML.

9
Sursa: Facebook

Cât despre cover-ul de la pagina de Facebook, este o fotografie a unui televizor în care e suprins el la o emisiune pe Antena 3. Probabil încântat de titlul din burtieră “Prea mic pentru o mafie atât de mare”, nu a mai ținut cont de faptul că, din punct de vedere estetic, reprezintă o alegere foarte proastă. Subliniem că nu este deloc potrivită pentru profilul unei persone publice care aspiră la o astfel de funcție, o poză făcută cu telefonul, prost încadrată.

10
Sursa: Facebook

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *