Skip to content
Puterea Știrilor Video

Cum vrea Nicușor Dan să rezolve problema traficului din București

Inquam Photos / Octav Ganea
" "

Deputatul Nicușor Dan, candidat independent sprijinit de USR pentru Primăria Capitalei, a promis la „Puterea Știrilor” că va fluidiza traficul rutier în București, dacă va reuși să câștige mandatul de primar.

El a declarat că prima măsură pe care intenționează să o ia, în calitate de primar, este aceea ca „semafoarele să fie dotate cu camere și cu mici calculatoare conectate la un server central, care să ia decizii în timp real”. „Aceasta e o chestiune independentă, ieftină și rapidă”, spune primarul.

O altă metodă de fluidizare a traficului este, potrivit deputatului, construirea de mari parcări la intrările în oraș, conectate cu transportul public.

„Trebuie să introducem într-un sistem informatic toate locurile de parcare din București, inclusiv cele rezidențiale. Prin politica de prețuri trebuie să stimulăm oamenii să se ducă să parcheze acolo unde e mai ieftin și în felul aceasta să degrevăm și o parte din rezidențial și prima bandă a marilor bulevarde”, spune acesta.

Nicușor Dan susține că rezolvarea problemei constă în prioritizarea transportului public și a celui alternativ.

„Un oraș este cu atât mai sănătos cu cât proporția oamenilor care folosesc transportul public și transportul cu bicicleta este mai mare. Ca să ajungem acolo sunt 4 direcții foarte importante. Una este managementul traficului. Asta e ceva ce costă puțin și se poate face repede, în 2 ani și jumătate, și se referă la faptul ca semafoarele să fie dotate cu camere și cu mici calculatoare conectate la un server central, care să ia decizii în timp real. Dacă ele văd o coloană pe o direcție, să dea timp în funcție de cât de aglomerat văd că e. Aceasta e o chestiune independentă, ieftină și rapidă.

A doua chestiune spinoasă este strategia de parcare. Aici trebuie să facem mari parcări la intrările în oraș, conectate cu transportul public. Când spun parcări, spun pur și simplu terenuri decente – poate nici măcar asfaltate – pe care oamenii să poată parca. Trebuie să introducem într-un sistem informatic toate locurile de parcare din București, inclusiv cele rezidențiale. Prin politica de prețuri trebuie să stimulăm oamenii să se ducă să parcheze acolo unde e mai ieftin și în felul aceasta să degrevăm și o parte din rezidențial și prima bandă a marilor bulevarde (…)”, a declarat Nicușor Dan, la ”Puterea Știrilor”.

Șoferii din București au pierdut anul trecut aproape 10 zile blocați în trafic

Bucureștiul este al patrulea cel mai aglomerat oraș din Europa, potrivit Tom Tom Traffic Index 2019, la nivel mondial capitala României ocupând poziția 14. De la an la an, traficul din București a cunoscut o aglomerare de 4% potrivit sursei citate.

În București, ziua cu traficul cel mai lejer în 2019 a fost 28 aprilie (duminică), iar acea mai aglomerată a fost 21 noiembrie (joi). În ceea ce privește intervalele orare, cele mai aglomerate ore sunt 7-9 dimineața și 5-6 după-amiaza.

Potrivit Tom Tom Traffic Index, din cauza aglomerării, bucureștenii au pierdut anul trecut în trafic peste 227 de ore, adică 9 zile și 11 ore. În Europa, zona metropolitană Moscova are cel mai aglomerat trafic. Urmează Istanbul și Kiev, apoi București, St. Petersburg, Dublin, Odessa, Lodz, Cracovia și Novosibirsk.

La nivel mondial, primele 10 poziții sunt ocupate de Bengaluru (India), Manila (Filipine), Bogota (Columbia), Mumbai (India), Pune (India), zona metropolitană Moscova, Lima, New Delhi, Istanbul și Jakarta.

 

" "
" "

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *