Skip to content
" "
Puterea Știrilor Video

Cum vrea Poșta Română să lupte cu concurența firmelor de curierat. Horia Grigorescu: În acest moment, noi acoperim 56% din totalul de livrări din țară și încasăm doar 22% din cota de piață

psnews.ro

Invitat la ”Puterea Știrilor”, directorul general al Poștei Române, Horia Grigorescu, a explicat cum intenționează să transforme compania într-una competitivă, în condițiile în care piața livrărilor a fost acaparată de firme private de curierat.

Horia Grigorescu a recunoscut că Poșta Română livrează mai mult de jumătate din scrisorile și coletele trimise în România, dar încasează pentru aceste servicii puțin peste 20% din veniturile pieței.

" "

”Trebuie să spunem adevărul în față și să punctăm realitățile de la care plecăm. Da, în momentul de față, dacă ne uităm strict la volumul total de trimiteri poștale, fie că vorbim de scrisori, fie de colete, Poșta Română are undeva la 56% din piață.

Dar atunci când ne uităm la secținea venituri pe care le obține Poșta Română din piața de servicii poștale și curierat, vom observa că suntem undeva la 22%. Este o discrepanță foarte mare între volumul serviciilor și veniturile pe care le obținem. 

Și asta pentru că, în primul rând, am ratat startul în ceea ce privește serviciul de coletărie, adică zona de comerț online, în timp ce competitorii noștri au reușit să intre pe această piață care era relativ virgină. Iar, pe de altă parte, este problema veniturilor scăzute pe care le generează o trimitere simplă de scrisori”, a declarat Horia Grigorescu la ”Puterea Știrilor”.

Directorul Poștei Române a precizat că soluția pentru eficientizarea companiei este, în primul rând, modernizarea serviciilor, primul pas fiind inaugurarea a două centre de tranzit.

”Focusul nostru în perioada următoare este să dăm drumul la două centre de tranzit la nivel național, unul la București și altul la Cluj, care vor avea ca scop creșterea capacității de volume pe care le procesăm, scurtarea timpului și creșterea vitezei cu care procesăm aceste trimiteri poștale, fie că vorbim de colete sau de scrisori. Totodată, ne vor putea asigura un calendar mult mai clar, mai bine definit, cu privire la primirea produsului final de către client”, a mai spus Horia Grigorescu.

" "

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *