Skip to content
Educație

”Dacă îți lași copilul în poarta școlii la ora 8 și îl mai iei la 18 nu înseamnă că te implici”. Oficial din Ministerul Educației: Am văzut copii uitați la școală

Inquam Photos / George Călin

Contează foarte mult ca părinții să se implice în actul de educație, susține secretarul de stat în Ministerul Educației, Florian Lixandru. Invitat în studioul Puterea Știrilor, Lixandru a susținut că a constatat, din experiența sa de fost director de școală, că părinții au devenit din ce în ce mai ocupați, astfel că au fost cazuri în care aceștia uitau chiar să își ia copiii de la școală. Secretarul de stat a avut un mesaj și pentru părinți: „faptul că îți lași copilul la ora 8 în poarta școlii și îl mai iei la ora 6, asta nu înseamnă că te implici”.

„Contează foarte mult ca părinții să se implice în actul de educație. Am fost 6 ani director de școală gimnazială și vă spun din experiență că am întâlnit situații în care copiii au fost uitați la școală. Fie rămâneau la programul after school, fie erau situații în care se făcea ora 8-9 seara și părinții nu mai veneau să îi ia – vreo două, trei cazuri pe an. Într-adevăr, părinții sunt foarte ocupați. Ce aș vrea să subliniez: faptul că îți lași copilul la ora 8 în poarta școlii și îl mai iei la ora 18, asta nu înseamnă că te implici. Este nevoie, într-adevăr, de implicare. Nu numai din partea părinților. Când vorbim de implicare ne referim și la director de școală, cadru didactic, părinte și elev. Dacă elevul este educat în spiritul acestor valori, să respecte profesorul, să se implice, să participe la activitățile didactice, cu siguranță rezultatele vor fi pe măsura așteptării. Dacă elevului i se induce o altă atitudine față de școală, că se întâmplă de foarte multe ori ca părinții să aibă o atitudine respingătoare față de școală, copilul transpune în relația cu cadrul didactic ceea ce vede acasă.

M-am întâlnit cu astfel de situații. Vorbesc strict din perspectiva de director de școală. Nu mai spun ce situații am întâlnit atunci când am deținut funcția de inspector școlar general la nivelul Capitalei. Am constatat că, așa cum este părintele, copilul este oglinda părintelui la școală. De cele mai multe ori am încercat să îi fac să înțeleagă că atunci când profesorul te cheamă la școală, dirigintele, învățătorul, să semnaleze o problemă, nu înseamnă că are ceva cu copilul tău. Înseamnă că acel coleg al meu clar a identificat o problemă, iar familia trebuie să manifeste deschidere. Sunt foarte multe cazuri în care părinții resping ceea ce spun profesorii”, a declarat secretarul de stat în Ministerul Educației, Florian Lixandru.

„Omul sfințește locul. Dacă directorul școlii este un om implicat, un om gospodar, care poate constitui un exemplu pentru întreg corpul profesoral, pentru elevi, părinți, eu spun că lucrurile pot merge bine. Dacă directorul este dezinteresat  – sunt foarte mulți colegi care participă la un concurs pentru a obține o funcție și după ce s-au văzut pe funcție își fac treaba atât cât trebuie, nu se implică – atunci lucrurile nu vor merge bine. Dacă profesorii nu văd în directorul lor un model, care să îi motiveze și ei vor fi la fel și asupra copiilor se va transmite același mesaj. Contează foarte mult modul în care managerul de școală este implicat, dornic să obțină rezultate cu copiii”, a mai precizat Florian Lixandru.

Detalii AICI.

Aproape 3 milioane de elevi şi preşcolari sunt aşteptaţi de luni la cursuri

Aproape 3 milioane de elevi şi preşcolari încep luni cursurile noului an şcolar 2022 – 2023 în peste 17.800 de unităţi de învăţământ.

Anul şcolar 2022 – 2023 are o durată de 36 de săptămâni de cursuri şi se va încheia pe 16 iunie 2023. Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţă redusă, anul şcolar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri şi se încheie la data de 2 iunie 2023.

Pentru clasa a VIII-a, anul şcolar are o durată de 35 de săptămâni şi se încheie la data de 9 iunie 2023.

Structura noului an şcolar va include cinci module de învăţare şi cinci vacanţe:

* Modulul 1

– cursuri – de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022

– vacanţă – de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022;

* Modulul 2

– cursuri – de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022

– vacanţă – de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023;

* Modulul 3

– cursuri – de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 3 februarie 2023, respectiv vineri, 10 februarie 2023, sau vineri, 17 februarie 2023, la decizia inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, după caz

– vacanţă – o săptămână, la decizia inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, în perioada 6 – 26 februarie 2023;

* Modulul 4

– cursuri – de luni, 13 februarie 2023, respectiv luni, 20 februarie 2023, sau luni, 27 februarie 2023, la decizia inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, după caz, până joi, 6 aprilie 2023

– vacanţă – de vineri, 7 aprilie 2023, până marţi, 18 aprilie 2023;

* Modulul 5

– cursuri – de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023

– vacanţă – de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 3 septembrie 2023.

În ziua de 5 octombrie – Ziua internaţională a educaţiei – şi în zilele nelucrătoare/de sărbătoare legală prevăzute de lege şi de contractul colectiv de muncă nu se organizează cursuri.

Cum se vor desfășura Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde”

Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ. Derularea celor două programe nu se planifică în acelaşi interval de cursuri.

Prin excepţie, la clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Şcoala altfel” şi „Săptămâna verde” se organizează activităţi de instruire practică.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *