Marca Dacia a comercializat 512.055 de mașini în Europa în primele 11 luni din 2023, cu 19,8% mai multe decât în perioada similară din 2022.
Raportul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) cu privire la înmatriculările de autoturisme din perioada ianuarie – noiembrie 2023 arată că piața s-a majorat față de primele 11 luni din 2022 cu 15,6% până la 11.799.842 de unități.
Acest total, aferent statelor Uniunii Europene, Marii Britanii și țărilor EFTA, a fost atins după ce, în noiembrie, au fost înmatriculate în aceeași arie geografică, 1.075.756 autoturisme, valoare corespunzătoare unei creșteri cu 6%.
În ciuda încetinirii evidente a ritmului de creștere, piața europeană a avut un puternic suport de la state precum Belgia (+32%), Croația (+31%), Bulgaria (+30,1%), Cipru (+29%) sau Portugalia (+28,6%).
În același timp, cele mai mici creșteri din 2023 au avut loc în Suedia (+3,1%), Slovenia (+5,3%) și Islanda (+5,7%), iar Norvegia (-14,9%) și Ungaria au înregistrat chiar scăderi față de primele 11 luni din 2022.
România, cu 133.238 de mașini noi înmatriculate în perioada ianuarie – noiembrie 2023, a raportat o creștere cu 14% a înmatriculărilor la nivelul întregului interval. Ca și în restul Europei și în România se observă o încetinire puternică a creșterii, în noiembrie acest indicator fiind de doar 0,5%.
În privința mărcii Dacia, parte a grupului Renault, raportul ACEA arată o creștere cu 19,8% pentru primele 11 luni ale lui 2023, până la 512.055 unități. Înregistrat în statele UE, EFTA și Marea Britanie, acest rezultat plasează marca românească pe poziția a zecea în clasamentul general, după Renault, Peugeot sau Kia, dar înaintea Hyundai Ford și Opel.
Top 15 (n.n. – vezi tabel) al mărcilor cu cele mai mari înmatriculări din Europa (UE + EFTA + Marea Britanie) este dominat autoritar de Volkswagen (1.240.775 unități), în timp ce pe locurile doi și trei se clasează Toyota (756.797 unități) și Audi (676.979 unități).
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News