Dacia Duster, lansat pentru prima dată pe piața din Franța în 2010, a atins un volum impresionant de exemplare vândute

Dacia-Duster

Dacia Duster, lansat pentru prima dată pe piața din Franța în 2010, a atins un volum impresionant de exemplare vândute, în cei aproape 13 ani de existență. Dacia a depășit pragul de 500.000 de mașini Duster vândute de la intrarea acestui model în Hexagon, pe o piață pe care fuseseră deja lansate Logan și Sandero, la acel moment. Prima generație (FOTO) a fost adoptată rapid de francezi, datorită prețului foarte mic în raport cu concurența de la acel moment, 11.900 de euro, beneficiind de o opțiune 4×4 la fel de ieftină față de ce era disponibil în acel an în industria auto europeană.

Succesul primei generații Duster în Franța a generat un volum vândut de 291.764 de autoturisme, toate produse la Mioveni, în România. În 2017, a fost lansată a doua generație, într-un moment în care marca era deja mult mai matură și oferea mașini mult mai bine făcute. Chiar dacă noua generație a fost dezvoltată pe aceeași platformă B0, modificată, Duster a venit atunci cu o serie de îmbunătățiri și și-a continuat succesul, inclusiv prin noul design, mult mai rafinat. Printre noutățile introduse ulterior, pe generația doua, s-au numărat noul MediaNav și cutia automată cu dublu ambreiaj EDC. În același timp prețul de intrare s-a menținut neschimbat, 11.900 de euro, la momentul lansării, dar a crescut ulterior, succesiv, ajungând astăzi la nu mai puțin de 17.990 euro.

A doua generație a depășit și ea pragul de 200.000 de unități și va continua să fie vândută până anul viitor, când va fi lansată a treia generație, însă cel mai probabil nu va reuși să egaleze recordul primei generații, din cauza crizelor Covid și de semiconductori, din 2020 – 2021. Chiar și așa, Duster este unul dintre cele mai vândute SUV-uri din Franța, fiind numărul 1 pe piața de retail (persoane fizice) din această țară. Este cel mai ieftin SUV 4×4 de pe piață și singurul model cu capabilități off-road recunoscute, dintre mașinile accesibile.

„Cu o poziționare unică pe piață, Duster este unul dintre modelele care își păstrează cel mai mult clienții atunci când își reînnoiesc vehiculul. De asemenea, atrage din ce în ce mai mulți utilizatori noi în fiecare an, 6 din 10 clienți spunând că nu au avut o altă preferință pentru un model diferit din piață”, a explicat Sylvain Coursimault, director de marketing Dacia Franța, conform profit.ro.

Autor

  • Adrian Pavel

    Adrian Pavel, redactor PS News. Cu o experienţă de peste 10 ani în presă, Adrian Pavel se descrie ca fiind un împătimit al noutăţilor, practic dependent de ştiri. Încearcă de fiecare dată să fie la curent cu tot ceea ce se întâmplă în ţară şi în străinătate şi să ofere cele mai calde informaţii cititorilor. Este adeptul zicalei „Nimeni nu e sărac cu duhul, e doar mai puţin informat”.

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: