Dacia a vândut tot atâtea mașini electrice în Germania, în acest an, câte a vândut și Peugeot. Diferența dintre cele două este că Dacia are doar Spring în ofertă, iar timp de trei luni nu a livrat nicio mașină, iar Peugeot are câte o versiune electrică pentru fiecare model din gamă. Comparația dintre cele două arată că Spring nu a renunțat să atragă clienți pe cea mai mare piață auto din Europa, chiar dacă s-a lovit de foarte multe obstacole, relevă analiza Profit.ro.
Piața auto din Germania a scăzut în acest an cu 26,6%, pe intervalul ianuarie – octombrie, din cauza eliminării subvenției acordate de stat, la finalul anului trecut.
Dar chiar și în acest context nefavorabil, germanii au cumpărat 311.881 automobile electrice în primele 10 luni ale anului, arătând că există cererere chiar și la prețurile mari afișate de constructori.
E drept că a scăzut cota de piață a propulsiei complet electrice (BEV), în condițiile în care au accelerat vânzările de hibride, dar cei 13,3% care au rămas, față de 18% în urmă cu un an, subliniază că motorizările electrice au o susținere destul de bună din partea cumpărătorilor.
Pe această piață, cu foarte multe probleme, existența modelului Dacia Spring a fost pusă sub semnul întrebării, din cauza mai multor factori. În primul rând, prețul fără subvenții al mașinii ar fi putut să nu mai fie atractiv pentru clienții germani, în al doilea rând dimensiunile reduse și calitatea destul de slabă a mașinii ar fi fost alte argumente pentru o piață cu venituri destul de mari.
Și realitatea demonstrează că în bună măsură aceste criterii au lovit puternic vânzările Dacia Spring, care a scăzut de la 10.181 unități câte vindea în 2023, în intervalul ianuarie – octombrie, la doar 2787 în intervalul similar din 2024. Cota de piață în vânzările mărcii a scăzut și ea, de la 17,8%, la doar 4,8%, o situație evidentă în condițiile în care vânzările totale ale Dacia sunt într-o creștere ușoară.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News