Daniel David, de Ziua Internațională a Educației: Cum facem educația, așa devine și țara!

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Cu ocazia Zilei Internaționale a Educației, sărbătorită pe 24 ianuarie, ministrul Educației, Daniel David, a subliniat importanța procesului de modernizare a sistemului educațional din România.

„Acum suntem în procesul modernizării acestui sistem, iar orice schimbare generează în mod natural unele temeri și reacții de rezistență. Dar modernizarea – așa cum o înțeleg și cum o planific eu – nu înseamnă decât să ne întoarcem la esența educației, și anume la faptul că, prin transferul eficient de competențe, absolvenții trebuie să devină buni profesioniști, buni cetățeni și oameni cu o calitate bună a vieții (mulțumiți de propria viață)”, a spus Daniel David.

Ministrul a explicat că scopul educației este de a forma absolvenți care să devină nu doar profesioniști competenți, ci și cetățeni activi și oameni cu o viață împlinită.

„Sistemul românesc de educație este unul complex și complicat, cu milioane de oameni implicați direct, iar restul țării format în cea mai mare parte din absolvenți ai acestui sistem. Educația devine astfel aproape sinonimă cu țara, iar așa cum facem educația, așa devine și țara! Dacă vrem o țară democratică și modernă, fondată pe știință și religie, în care să avem bunăstare, nu una autocrată și bizar-izolaționistă bazată pe pseudoștiință și pseudoreligie, în care bunăstarea va deveni un lux, ne trebuie o educație adecvată”.

Pentru a atinge acest obiectiv, ministrul a detaliat cele trei componente fundamentale ale competențelor: „cunoștințele declarative, cunoștințele procedurale și valorile”.

„Simplu spus, competențele înseamnă o structură în care ponderea componentelor diferă în funcție de domeniu și care este formată din (1) cunoștințe declarative (ce știm să spunem – înțelegeri ale lumii care ne oferă cultură și rezistență la manipulare, capacitatea de a identifica și de a aborda probleme relevante și flexibilitate în acțiunile practice), (2) cunoștințe procedurale (ce știm să facem – care ne transformă în persoane eficiente în a rezolva probleme de specialitate și de viață) și (3) valori (ce este important și de ce – ceea ce ne oferă sensuri și semnificații, cu impact pozitiv asupra motivației sociale și de învățare, calității vieții și echilibrului personal). Orice pierdere a unei componente a structurii sau o distorsionare a ponderii unei componente duce la o educație inadecvată”, mai spune David.

„În acest proces de modernizare, nimeni nu trebuie să rămână în urmă, iar celelalte aspecte administrativ-birocratice, importante la rândul lor când nu sunt exagerate, trebuie să servească scopul educației, nu să-l încurce sau să-l determine”, se mai arată în mesajul transmis de ministrul Educației.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: