Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, afirmă, comentând o analiză la nivel european despre ştiinţă şi tehnologie, că atitudinea românilor faţă de acestea, în comparaţie cu alte ţări ale Uniunii Europene, este „cea mai nefavorabilă şi de neîncredere”, oamenii alegând să se documenteze singuri, nu prin instituţii, ceea ce ne predispune la pseudoştiinţă şi ne vulnerabilizează la conspiraţii şi „fakenews”. „Acest fenomen intră în relaţii bidirecţionale cu abandonul şcolar şi analfabetismul funcţional prin care se amplifică reciproc, până la a deveni risc de securitate naţională”, consideră David.
Într-un articol pe blogul personal, prof. univ. Daniel David, psiholog, comentează rezultatele unei analize la nivel european privind ştiinţa şi tehnologia, incluzând în eşantion tineri de la vârsta de 15 ani, adulţi şi seniori.
„Aproximativ o treime (32%) din populaţie are o atitudine negativă faţă de ştiinţă şi tehnologie, iar 3% nu se exprimă Este cea mai ridicată atitudine negativă dintre ţările Uniunii Europene (media UE este în jur de 17%)”, este una din concluziile analizei cu privire la România, prezentată de către Daniel David.
Potrivit aceleiaşi analize, doar jumătate din populaţie consideră că impactul ştiinţei/tehnologiei are un efect pozitiv asupra vieţii, aceasta fiind cea mai scăzută rată din Uniunea Europeană, media UE fiind în jur de 67%.
De asemenea, precizează Daniel David, 45% din populaţie consideră că oamenii, nu autorităţile, trebuie să caute şi să-şi asigure beneficiile noilor tehnologii, fiind cea mai mare rată din Uniunea Europeană (media UE este în jur de 28%).
„Asta, după mine, arată neîncredere în „adevărul/disponibilitatea” autorităţilor (deşi aceasta ar trebui să fie misiunea lor) şi tendinţa de a căuta acest „adevăr/beneficiu” pe cont propriu (în loc de a reforma instituţiile care nu funcţionează bine)”, precizează David.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News