Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a afirmat, în cadrul unei emisiuni radio, faptul că numărul elevilor dintr-o clasă nu influențează performanța școlară.
Pentru a-și susține afirmația, ministrul a făcut o comparație între rezultatele elevilor din mediul rural, unde clasele sunt mai mici (cu 6-8 copii), și cele ale elevilor din mediul urban, în special din București, unde clasele sunt mult mai numeroase (28-30 de copii sau chiar mai mult). Acesta a argumentat că performanța superioară se regăsește în general în mediul urban:
„Hai să ne gândim cinstit unde e performanța mai mare – ca să vă dau un exemplu și mai clar pentru cei care se uită la noi – în mediul rural, unde ai clase cu 6, 7, 8 copii, sau în București, unde ai clase cu 28-30 de copii și chiar peste 30, dacă este limita maximă? Păi dacă creșterea numărului de copii afectează performanța, unde-i performanța mai bună? Vorbim cinstit. Contează foarte mult actul educațional și performanța profesorului”.”
Totuși, analiza ministrului nu a luat în considerare factorii socio-economici care afectează considerabil randamentul școlar al copiilor din mediul rural, factori care sunt independenți de mărimea clasei.
Citește mai multe Aici.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News