Două dintre cele mai importante companii de bunuri de larg consum din lume, Danone şi Nestle, au declarat joi că vor încetini creşterea preţurilor în 2024, după doi ani de majorări care i-au determinat pe mulţi cumpărători să caute alternative mai ieftine pentru bunuri de bază precum iaurt şi cafea, transmite Reuters.
Dar Danone, care deţine mărci precum apele Evian şi Badoit şi iaurtul Activia, a avertizat că preţurile vor creşte în continuare, invocând necesitatea de a compensa costurile forţei de muncă şi cele de transport. Nestle a spus că înregistrează un impact mai mic al costurilor de transport decât în anii precedenţi, deşi a existat un anumit stres din cauza atacurilor asupra transporturilor maritime din Marea Roşie.
Comentariile lor vine după cele ale rivalul britanic Unilever, producătorul de săpun şi îngheţată Dove şi Ben & Jerry’s, a spus în această lună că creşterile de preţuri – care au contribuit la alimentarea unei crize prelungite ale costului vieţii – vor începe să se atenueze. Pentru a explica preţurile mai mari, industria mărfurilor ambalate a invocat creşteri ale costurilor inputurilor care au început odată cu pandemia de COVID-19, care a zguduit lanţurile globale de aprovizionare şi au fost exacerbate de invazia Rusiei în Ucraina, în urmă cu doi ani.
”Nu am văzut un asemenea tip de inflaţie din 1973, 1974”, a spus CEO-ul Nestle, Mark Schneider, într-un apel cu jurnaliştii de joia trecută.
Firma elveţiană, care produce cuburi Maggi, napolitane de ciocolată KitKat şi cafea Nescafe, este cea mai mare companie de produse alimentare ambalate din lume.
Citeste mai mutl AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News