De ce ideea tunelurilor subterane este o soluție la traficul din Capitală. Ce alte orașe implementează deja sistemul

Sursa foto: unsplash
Tuneluri în Tokio / Sursa foto: unsplash

Sebastian Burduja, candidatul PNL la Primăria Generală a Capitalei, spune că problema traficului din București poate fi rezolvată cu ajutorul unui sistem de tuneluri subterane care să conecteze zone cheie ale orașului. Burduja a dat exemplul orașului american Boston pentru un astfel de sistem.

Principalul său contracandidat, Nicușor Dan, actualul primar general, nu crede că acest plan ar avea un efect pentru reducerea traficului și spune că măsurile cele mai eficiente sunt cele de a-i stimula pe oameni să folosească transportul public.

Tuneluri subterane – cazul marilor orașe

Deși ideea lui Burduja a fost oarecum ridiculizată de actualul edil – care însă a uitat de promisiunile electorale din 2020 și a făcut prea puține lucruri pentru decongestionarea traficului din Capitală – trebuie spus că unele orașe importante din lume au implementat deja ideea tunelurilor.

În Shanghai de pildă, sistemele de tuneluri subterane sunt parte integrantă a infrastructurii orașului și sunt esențiale pentru gestionarea traficului dens. Shanghaiul are mai multe tuneluri rutiere subterane care traversează râul Huangpu și alte zone cheie ale orașului. Aceste tuneluri sunt utilizate pentru a permite traficului auto să treacă de la o parte a orașului la alta, evitând suprafața, unde traficul poate fi extrem de dens. Acestea vin în completarea tunelurilor de metrou extinse.

În plus, pentru a asigura funcționarea eficientă a tunelurilor, autoritățile din Shanghai folosesc sisteme avansate de monitorizare și gestionare a traficului. Vorbim aici despre camere de supraveghere, sisteme de semaforizare adaptative și alte tehnologii pentru a controla fluxul de vehicule și pentru a evita congestia. Totodată, tunelurile sunt proiectate și construite pentru a asigura accesibilitatea facilă pentru vehiculele de diferite dimensiuni, inclusiv autoturisme, autobuze și camioane.

În Tokyo, sistemul de tuneluri subterane este extrem de dezvoltat. Capitala Japoniei are unul dintre cele mai extinse și eficiente sisteme de metrou din lume, iar multe dintre liniile de metrou trec prin tuneluri subterane. Aceste tuneluri conectează între ele zonele urbane și suburbiile, oferind o modalitate rapidă și comodă de transport pentru milioane de călători zilnic. În plus față de tunelurile pentru metrou, Tokyo are și o rețea de tuneluri rutiere subterane, care permit traficului auto să evite congestionarea de la suprafață. Aceste tuneluri sunt proiectate să faciliteze deplasarea rapidă a vehiculelor prin oraș, inclusiv a autoturismelor, autobuzelor și a altor vehicule comerciale.

Mai mult, Tokyo este interconectat cu alte orașe și regiuni ale Japoniei prin intermediul tunelurilor feroviare și ale tunelurilor pentru trenuri de mare viteză (Shinkansen). Aceste tuneluri subterane permit transportul rapid și eficient de la un oraș la altul, contribuind la conectivitatea națională.

Un sistem eficient și pentru București?

Implementarea unui sistem de tuneluri subterane în București ar putea fi una dintre soluțiile pentru a gestiona și reduce congestia traficului în oraș. Asta pentru că, la fel ca în cazul marilor orașe din lume, tunelurile subterane ar putea oferi o rută alternativă pentru traficul de tranzit și ar putea permite vehiculelor să evite congestia de la suprafață, contribuind astfel la fluidizarea traficului în oraș.

Exact ca în cazul orașelor Tokyo și Shanghai, tunelurile ar putea fi proiectate pentru a conecta zonele cheie ale orașului, cum ar fi centrul orașului, zonele de afaceri și zonele rezidențiale dens populate, permițând o deplasare mai rapidă și mai eficientă între acestea. În paralel cu tunelurile rutiere, ar trebui dezvoltate tunelurile de metrou. În cazurile expuse anterior acestea sunt complementare sistemului de tuneluri rutiere. În plus, construirea de tuneluri subterane ar permite o utilizare mai eficientă a spațiului disponibil în oraș, fără a necesita extinderi masive ale infrastructurii la suprafață, ceea ce ar putea fi benefic într-un oraș dens ca București.

În concluzie, deși ridiculizată de către actualul edil, ideea tunelurilor subterane ar putea reprezenta o soluție optimă la traficul infernal din București.

Autor

  • Robert Manea

    Robert Manea este absolvent al Facultății de Științe Politice din cadrul Universității București și al European Academy of Diplomacy din Varșovia. Are o experiență de peste 7 ani în presa din țară, acoperind subiecte de politică internă și externă.

    View all posts

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: