De ce Kremlinul iubește rețelele de socializare. Cum s-au schimbat tacticile de influență ale Rusiei (Politico)

Sursa foto: Pixabay

Punerea sub acuzare, în această săptămână, a unei firme de conținut pe rețelele sociale arată cât de ușor devine pentru Rusia să influențeze alegerile din SUA, scrie Politico. Fermele rusești de troli și boții de pe rețelele sociale sunt acum depășite.

Modul preferat de Kremlin de a influența alegerile din SUA în 2024, după cum am aflat săptămâna aceasta, utilizează ceea ce mulți americani consideră a fi o activitate inofensivă – conținut creat de influenceri de pe rețelele sociale.

O acuzare făcută miercuri de Departamentul de Justiție al SUA a susținut că un conținut creat și distribuit de o companie conservatoare de social media numită Tenet Media a fost de fapt finanțat de Rusia. Doi angajați ai guvernului rus au transferat aproape 10 milioane de dolari către Tenet Media, care a angajat influenceri conservatori de renume, cum ar fi Tim Pool, Benny Johnson și Dave Rubin, pentru a produce videoclipuri și alt conținut care a alimentat diviziunile politice. Acuzarea susține că influencerii – care spun că nu știau de legăturile Tenet cu Rusia – au fost plătiți cu până la 400.000 de dolari pe lună.

Este cel mai recent semn că eforturile de influență online ale Rusiei evoluează, a spus Pekka Kallioniemi, un savant finlandez specializat în dezinformare și autor al cărții „Vatnik Soup”, o lucrare despre războaiele informaționale ale Rusiei, care urmează să fie publicată pe 20 septembrie. Influencerii cu un grup fanatic de urmăritori sunt mult mai eficienți în răspândirea dezinformării decât boții și trolii, a declarat el într-un interviu pentru Politico Magazine.

„Aceste persoane sunt, de asemenea, idolatrizate. Au baze mari de fani”, a spus el. „Sunt ascultați și crezuți. Deci sunt, de asemenea, un hub foarte bun pentru a răspândi orice narațiune, în acest caz, narațiuni pro-Kremlin”.

De ce influencerii de pe rețelele sociale de extremă dreaptă sunt ținte facile pentru Rusia? Cum a reușit Kremlinul să infiltreze media de extremă dreaptă atât de eficient?

Pekka Kallioniemi: Principalul motiv este că ei împărtășesc o ideologie similară. Acest tip de tradiționalism și conservatorism este ceva ce Rusia dorește de asemenea să promoveze: Îl prezintă pe Putin ca pe întruchiparea tradiționalismului și a valorilor familiei. Și aceasta este, desigur, foarte asemănătoare cu politica din SUA. Ideologia anti-woke se află, de asemenea, în spatele acestui lucru.

Există și aceste tipuri de narațiuni promovate de oameni din stânga politică. Este un sistem extrem de cinic în care ideea principală este să polarizeze populația SUA prin furnizarea de ideologii extreme și idei extreme și să le împingă către un public american.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: