Aeroporturile din România se confruntă de câțiva ani cu o penurie a forței de muncă, dat fiind că în pandemie s-au făcut concedieri și ulterior nu s-au găsit suficienți oameni pentru ocuparea posturilor rămase libere.
Personalul specializat în aviaţie este foarte greu de găsit, puţini tineri sunt atraşi de acest domeniu, iar pregătirea în acest sens este foarte riguroasă, costisitoare şi presupune un angajament puternic al organizaţiei, a declarat luni Mircea Voinopol, preşedinte al Sindicatului Aeroportuar Henri Coandă.
Totodată, el a subliniat că organizaţia pe care o conduce este preocupată de reconversia profesională, care se impune a fi gândită şi implementată din perspectiva protecţiei sociale, pentru ca „oamenii să fie confortabili cu ideea că după o experienţă de zeci de ani în aeroport, în aviaţie, nu vor fi aruncaţi, daţi la o parte, ca şi personal auxiliar de care nu mai este nevoie”.
„La nivelul aeroportului, dacă vorbim de îmbătrânire, există categorii de personal a căror vârstă este înaintată, au o experienţă mare în aeroport. Pentru noi, îmbătrânirea nu înseamnă efectiv o pierdere a abilităţilor şi competenţelor dar, într-adevăr, constituie o provocare în sensul în care ne interesează protecţia socială”, a menţionat Voinopol, prezent la Conferinţa Aviaţia Civilă în România şi Italia.
Vara sunt 60-80 de grade Celsius
Potrivit acestuia, un angajat lucrează între 20 şi 40 de ani într-un aeroport, pe platformă, în condiţii de muncă destul de grele, unde vara sunt 60-80 de grade Celsius, în anumite momente critice, iar iarna sunt „foarte multe grade cu minus”, motiv pentru care aceste condiţii „îşi pun amprenta” pe durata unei cariere de zeci de ani.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News