De unde vine pericolul în TikTok? Expert digital, despre „strategia” viralizărilor care au bulversat alegerile

Sursa foto: Alexandra Cernian

Alexandra Cernian, lector universitar la Facultatea de Automatică și Calculatoare, dar și expert evaluator în inovație digitală pentru Comisia Europeană, a vorbit, într-un interviu pentru Gândul – în contextul discuției despre alegerile prezidențiale și a felului în care promovarea pe TikTok l-ar fi dus pe Călin Georgescu în fruntea finalei prezidențiale – despre pericolul acestei platforme de socializare care „a prins” extrem de bine la tineretul din România și nu numai.

Călin Georgescu, candidat independent la alegerile prezidențiale 2024, a crescut semnificativ în sondaje în ultimele săptămâni, după o strategie de promovare masivă pe TikTok, potrivit unei investigații recente realizate de Info Sud-Est și G4Media.ro.

Mai exact, într-o săptămână, Călin Georgescu a strâns 30.000 de urmăritori noi, iar clipul în care își anunță candidatura a crescut de la 500.000 la peste 800.000 de vizualizări. Situația a atras din nou atenția asupra pericolului platformei TikTok, în jurul căreia au existat multe discuții cu privire la interzicerea acesteia în numeroase țări.

Totodată, în contextul alegerilor din România, TikTok a anunțat că lansează o campanie care să asigure protejarea corectitudinii procesului electoral. Potrivit celor mai recente estimări, 98,5% din conținutul legat de dezinformări electorale a fost șters de pe platformă în mai puțin de 24 de ore.

„În România, TikTok a devenit a doua cea mai mare piață din Europa Centrală pentru această platformă”

Expertul digital Alexandra Cernian spune, în interviul pentru Gândul, că deși TikTok este una dintre platformele în care pare că este cel mai ușor să devii viral, conținutul promovat este unul superficial, iar informația transmisă nu are, de cele mai multe ori, nicio relevanță pentru viața de zi cu zi a utilizatorului.

A prins foarte bine TikTok-ul, inclusiv în România. A avut o creștere chiar spectaculoasă și, dacă nu mă înșel, România a devenit a doua cea mai mare piață din Europa Centrală pentru această platformă. Cu alte cuvinte, a reușit să atragă mulți utilizatori și urmăritori în țara noastră. Tineretul face parte din grupul țintă al celor care foloses TikTok. Lăsând la o parte că există niște reglementări și o vârstă minimă de accesare, din păcate, mulți găsesc soluții ca să acceseze platforma și sub vârsta limită.

În plus, este una din platformele în care pare că este cel mai ușor să devii viral. Adică, dacă ai găsit o formulă de conținut care să atragă rapid utilizatorii și să obții vizualizări multe, dintr-o dată pare că este platforma pe care este cel mai ușor să obții multe sute de mii sau milioane de vizualizări, într-un timp foarte scurt.

După părerea mea, conținutul pe TikTok este, de multe ori, superficial. Lăsând la o parte faptul că acum și companiile devin interesate să-și facă campanii de promovare și de prezentare pe TikTok, foarte mulți din influencerii pe care îi vedem devenind virali pe TikTok au un conținut foarte superficial, după părerea mea.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: