Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat luni, la dezbaterea moţiunii simple depusă de USR, că pentru prima dată România are propriul raport naţional PISA, iar rezultatele acestor testări arată că ţara noastră a limitat efectele pandemiei asupra elevilor, conform Agerpres.
„Adevărul pe care până şi unii dintre colegii dumneavoastră îl ştiu este că datele la care faceţi referire, rezultatele studiului PISA, sunt publice. La fel de adevărat este că, pentru prima dată de când ţara noastră participă la această testare, România a organizat un eveniment de prezentare şi analiză a rezultatelor, concomitent cu lansarea raportului internaţional. În jur de 100 de cercetători, reprezentanţi ai societăţii civile şi ai autorităţilor publice centrale pot susţine adevărul acesta.
Tot în acest an, pentru prima dată de când participă la testare, România are propriul raport naţional PISA, realizat cu sprijin din partea OCDE şi tradus în limba română. A fost şi acesta lansat în cadrul unui eveniment public în decembrie în mediul academic. Este disponibil pe site-ul Unităţii pentru Cercetare în Educaţie încă din ziua lansării. (…) Toate documentele publicate au fost gestionate de către cercetătorii din unitatea de cercetare în educaţie, fostul şi viitorul Institut de Ştiinţă ale Educaţiei, şi sper că nu ne dorim să revenim la vremurile în care ministrul sau vreun partid politic spunea cercetătorilor ce şi când trebuie să publice”, a declarat Ligia Deca.
Ministrul Educaţiei a punctat că a scăzut diferenţa între media naţională şi media OCDE, ceea ce reprezintă un progres.
„În ceea ce priveşte rezultatele studiului PISA, a fost recunoscut public inclusiv de experţii OCDE, chiar de Andreas Schleicher, fondatorul PISA, că România a limitat efectele pandemiei. Dacă noi nu suntem în stare să recunoaştem asta, mă tem că avem o problemă, pentru că nerecunoscând faptul că oamenii din Educaţie au reuşit să evite căderi spectaculoase cum au înregistrat alte ţări participante, nici nu putem replica bunele practici din pandemie.
Rezultatele României la PISA s-au menţinut la aproximativ acelaşi nivel ca în anul 2018. La matematică, ponderea OCDE a elevilor aflaţi la nivelul doi sau mai sus de competenţă a scăzut cu şapte puncte procentuale, de la 76% în 2018 la 69% în 2022, în timp ce rezultatele ţării noastre au rămas aproape stabile. Asta înseamnă că diferenţa între media naţională şi media OCDE a scăzut, ceea ce în sine reprezintă un progres”, a spus Ligia Deca.
Ministrul a mai declarat că rezultatele testelor PISA arată că elevii cu venituri mici şi nivel de educaţie redus au performanţe mai scăzute, iar prin măsurile din Legea învăţământului preuniversitar elevii pot fi susţinuţi să-şi atingă potenţialul.
„PISA 2022 ne arată că elevii din familii cu venituri mici şi nivel de educaţie redus obţin performanţe mai scăzute la lectură, ştiinţe şi matematică. România nu-şi permite să irosească resursă umană. De aceea, prin măsurile integrate prevăzute în legea învăţământului preuniversitar, burse şcolare, curriculum centrat pe formarea competenţelor, predarea adaptată şi diferenţiată, programul învăţare remedială, susţinerea financiară a profesorilor din mediul rural, zone prioritare de investiţie în educaţie şi desegregare, putem susţine fiecare elev să-şi atingă potenţialul”, a mai afirmat ministrul Ligia Deca.
Camera Deputaţilor s-a întrunit, luni, pentru a dezbate moţiunea simplă depusă de USR şi Forţa Dreptei împotriva ministrului Educaţiei, Ligia Deca.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News