Retailerul german Lidl, liderul pieței de retail alimentar din România, vinde pachete cu peste 20 de proiecte de magazine, cu scopul închirierii lor după construire, parte a unui plan de diversificare a strategiei de expansiune locală. Consorțiul format din M Core și Square 7 s-a arătat deja interesat de afacerea propusă de Lidl, potrivit surselor Profit.ro din piața imobiliară.
Pachetele de proprietăți cu care Lidl a ieșit pe piață sunt formate din peste 20 de terenuri amplasate în mai multe localități din România, pe care sunt autorizate sau în curs de autorizare construcția de magazine Lidl. Valoarea de piață a pachetelor depășește 20 de milioane de euro și sunt oferite la vânzare la un randament (yield) de dezvoltare de circa 7%, considerat destul de ridicat în contextul în care grupul M Core a plătit 219 milioane euro, echivalentul unui yield de 9%, pe cele 25 de parcuri de retail din România cumpărate recent de la investitorul belgian Mitiska REIM, potrivit surselor Profit.ro.
Lidl a abordat mai mulți dezvoltatori cu aceste pachete de proprietăți, contrar practicii obișnuite a retailerului. De regulă, dezvoltatorii imobiliari abordează Lidl cu propunerea construirii unui parc de retail care să cuprindă și un magazin Lidl.
Majoritatea covârșitoare a celor peste 350 de magazine Lidl din România sunt în proprietate și dezvoltate de echipe interne ale retailerului, care are propria divizie imobiliară.
Surse Profit.ro spun că, în prezent, Lidl este în discuții pentru vânzarea unui pachet din proprietățile sale către consorțiul format între Square 7 Group, ca dezvoltator, și grupul M Core, ca finanțator, un parteneriat similar ca cel dintre Square 7 și Mitiska, care a dus la dezvoltarea a 26 de parcuri de retail ancorate de magazine Lidl sau Kaufland în România.
„Nu sunt în măsură să comentez referitor la acest subiect“, a declarat, contactat de Profit.ro, Clemens Petschnikar, CEO Square 7 Group.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News