Skip to content
Economic Politică

Deficitul comercial, în versiunea patronatelor: Guvernul are o atitudine ostilă față de produsele fabricate în România

auto-bild.ro

Deficitul comercial a ajuns la 13,4 miliarde euro după primele 11 luni din 2018, cu 18,2% peste cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului 2017 și cu 30% mai mare, în comparație cu nivelul din 2016.

În primele 11 luni din 2018, importurile au fost 76,546 miliarde euro, cu 10,1% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Pentru a afla care sunt cauzele care au condus la avansul semnificativ al discrepanței dintre exporturi și importuri,PSNews a luat legătura cu Cristian Pârvan, secretar general al Asociației Oamenilor de Afaceri din România – AOAR.

Lucrurile sunt evidente: veniturile suplimentare au stimulat, în lipsa producției interne, importul de produse, pe care oamenii și le doresc, indiferent că este vorba de mâncare, electronice sau alte categorii de mărfuri.

Pentru a acoperi cererea de mărfuri prin producție internă, Guvernul ar trebui măcar să se preocupe de problema asta și să nu aibă o atitudine ostilă față de puținele produse care se mai fabrică în România, fie că e vorba de vagoane, de tramvaie, de locomotive, de sisteme de încălzire cu biomasă și așa mai departe.

Pe cei din guvern nu îi interesează produsele românești”, a declarat Cristian Pârvan, în exclusivitate pentru PSNews.

Deși ministrul de Finanțe acuză multinaționalele că nu colaborează cu producătorii români, noi avem suficiente elemente ca să afirmăm că produsele românești nu sunt luate în considerare la rezolvarea problemelor României.

De exemplu, domnul ministru Teodorovici promitea anul trecut că va introduce în controalele efectuate în vămile României sisteme moderne de control, produse în România.

Există așa ceva, țara noastră produce de 15 ani sisteme de control în vamă și nu le bagă nimeni în seamă.

Și acesta este doar un exemplu, despre cum produsele realizate în România nu sunt susținute în niciun fel de către autorități.

Iată, Bucureștiul este singurul oraș din România căruia nu i-au plăcut autobuzele românești, produse undeva în Ilfov.

Autobuzele românești sunt în schimb cumpărate de orașe din Republica Moldova”, a adăugat secretarul general al AOAR.

Dacă noi nu suntem în stare să producem, vor veni alții din Europa să livreze produsele care nu se pot face la noi, pentru că avem libera circulație a bunurilor.

Putem deci să ne așteptăm la o adâncire și mai mare a deficitului comercial, în 2019 și în anii următori, dacă economia românească nu va începe să producă.

La adâncirea deficitului contribuie și măsurile incorecte luate, din păcate, de la nivelul Uniunii Europene, la adresa transportatorilor autohtoni care transportă mărfuri la nivel european.

Măsurile duc la reducerea veniturilor României din transportul internațional, care mai compensau dezechilibrul major al balanței comerciale”, a conchis Cristian Pârvan.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *