Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara anunţă că, joi, s-a deschis circulaţia pe pasajul denivelat de pe centura de ocolire Arad peste linia de cale ferată Arad – Bucureşti. Lucrările au început în 2011 şi nu sunt finalizate în totalitate, însă nu vpr afecta traficul. Investiţia depăşeşte 37 de milioane de lei.
”Începând de astăzi, 21.12.2023, a fost deschisă circulaţia pe pasajul denivelat de pe centura de ocolire Arad (DN 7, km 540+248) peste linia de cale ferată Arad – Bucureşti. Lucrările pentru finalizarea pasajului vor continua în prima parte a anului viitor fără a afecta traficul. Contractul pentru restul de execuţie la acest obiectiv a fost demarat în luna iulie 2022, antreprenorul lucrării fiind SPIC SRL”, a transmis, joi, DRDP Timişoara.
Sursa citată a precizat că pasajul are o lungime de 722 de metri, cu tot cu rampele de acces, şi o lăţime a părţii carosabile de 7 metri.
”Au fost executate lucrări de curăţare şi protejare a grinzilor existente pe şantier din contractul anterior, au fost montate grinzi noi, s-a lucrat la infrastructura pasajului şi s-a executat suprastructura, s-au relocat reţele electrice de medie şi înaltă tensiune şi reţele de apă, s-a aşternut asfalt pe rampe şi pe pasaj, s-a amenajat trotuarul, s-a montat parapet şi rosturile de dilataţie, s-a montat semnalizarea rutieră verticală şi s-au aplicat marcajele rutiere”, a mai transmis sursa citată.
Potrivit acesteia, valoarea contractului este de 37.064.924,03 lei, inclusiv TVA.
Patru ani mai târziu a fost semnat un nou contract, cu firma austriacă Implenia, durata de execuţie fiind de 12 luni, iar valoarea de 25 de milioane de lei. În 2019, lucrările ajunseseră la 39%, însă Ministerul Transporturilor nu a expropriat terenurile necesare realocării liniilor de înaltă tensiune din zona podului.
Ultimul contract a fost semnat cu SPIC SRL, care a tot depăşit termenele anunţate de DRDP Timişoara pentru finalizarea lucrărilor.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News