Aeroportul Otopeni a anunţat joi că exproprierile pentru noul terminal, cel de-al doilea al aeroportului, au intrat în linie dreaptă, fiind în curs de finalizare ultimele formalităţi anterioare plăţii despăgubirilor către expropriaţi.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care administrează aeroportul, a precizat, la solicitarea News.ro, că totalul despăgubirilor este de 236.037.292 lei, din care 102.318.254 lei pentru proprietăţi din Otopeni şi 133.719.038 lei pentru Tunari, bani care ar urma să ajungă la 969 proprietari cărora li s-au verificat dosarele,
Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Bucureşti ar putea avea un nou terminal de pasageri, parte dintr-un poriect amplu de dezvoltare ce va cuprinde şi o platformă, sistem căi de rulare, drumuri de acces, parcări şi clădiri, investiţie totală estimată la peste 1 miliard de euro.
PNL, „pe un butoi de pulbere”. Președintele dorit de Rareș Bogdan și aripa anti-Orban la conducerea partidului
O bătaie de joc! Un fost ministru al Sănătății anticipează un eșec al campaniei de vaccinare: ”Va trebui să reluăm totul de la zero”
Cine este Ciprian Teleman, ministrul Cercetării de la USR-PLUS. Firma soției, mandatar financiar pentru USR la alegeri
Vlad Voiculescu promovează informații false pe Facebook. Bătaie de joc în campania de vaccinare anti-Covid
Florin Cîțu și Ludovic Orban nu își mai vorbesc. Mutarea care a iscat disputa dintre cei doi
Din punct de vedere aviatic, Aeroportul Otopeni are în prezent un singur terminal, format din mai multe clădiri. Noul proiect va fi practic cel de-al doilea terminal al aeroportului şi se va afla la o distanţă de câteva sute de metri de actualul terminal.
Durata de realizare a investiţiei ar fi de cinci ani.
”Plăţile pentru proprietarii expropriaţi conform HG 799/2019 vor putea fi efectuate în scurt timp. Aproape o mie de dosare (circa 70%) din total au fost deja clarificate astfel că, în acest moment, mai este necesară doar completarea Comisiilor de expropriere cu noii membri, desemnaţi în urma alegerilor locale din septembrie 2020 în cele două unităţi administrative teritoriale implicate (Otopeni şi Tunari) pentru demararea plăţilor”, informează Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, care administrează aeroportul.
Proiectul a fost întârziat de pandemie, precizează CNAB.
”Instituirea stării de urgenţă între 16 martie şi 15 mai 2020, precum şi a stării de alertă din 18 mai până în prezent, au constituit obstacole pe care însă, cu eforturi suplimentare, Comisiile de exproprieri le-au depăşit, procedurile legale continuând în toată această perioadă”, arată CNAB.
Proiectul pentru care se face exproprierea, ”Dezvoltarea şi modernizarea Infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti” va asigura construirea nu numai a unui terminal de pasageri ci şi extinderea platformelor de îmbarcare-debarcare, a sistemului de căi de rulare, drumuri de acces şi parcări, precum şi a unui nou turn de control şi a unor hangare şi spaţii tehnice.