Skip to content
Educație

Dezastru la Evaluarea naţională şi Bac. O elevă a primit nota 3, deşi nota reală era 8,40. Cîmpeanu: A fost eroare administrativă, trecere greşită din borderou pe lucrare

Sorin Cimpeanu Inquam Photos / George Călin

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, explică printr-o „eroare administrativă” faptul că la Evaluarea Naţională o absolventă de clasa a opta din Galaţi a primit nota 3 la Matematică, în condiţiile în care nota reală a lucrării era 8,40. Conform lui Cîmpeanu, nota elevei a fost trecută greşit dintr-un borderou pe lucrarea acesteia.

8,40 a fost nota de la bun început a elevei. 8.40! Au făcut contestaţie, ocazie cu care au descoperit că a fost trecută greşit din borderoul în care apărea 8,40 pe lucrare, unde apărea 3. Din 8,40 să faci 3. Şi atunci mama, pe bună dreptate, şi-a retras contestaţia, contestaţie în urma căreia obţinuse 8,25 şi a rămas cu nota iniţială, pe care copilul a avut-o de la bun început. A fost eroare administrativă, trecere greşită din borderou pe lucrare”, a afirmat Sorin Cîmpeanu, marţi seară, la Digi 24.

El a precizat că nu a fost vorba despre o inversare de note între lucrările a doi elevi.

Cîmpeanu a catalogat situaţia drept „o eroare” care nu poate fi iertată, dar poate fi explicată.

Din punctul meu de vedere (cazul – n.r.) este închis, este o greşeală administrativă”, a precizat Cîmpeanu.

Întrebat dacă autorii acestei erori vor suporta consecinţele, Sorin Cîmpeanu a explicat că „sancţiunea corectă va fi aplicată, pentru eroare administrativă”.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, afirmă că, în contextul în care majoritatea lucrărilor de la examenul de Bacalaureat care au făcut obiectul unor contestaţii au avut nota schimbată, a cerut mai multe reevaluări şi a constatat, în unele cazuri, că aceeaşi lucrare văzută de patru evaluatori diferiţi a avut tot atâtea note diferite. Cîmpeanu susţine că situaţia reprezintă „un semnal foarte grav”, iar faţă de acei profesori ale căror evaluări au fost contrazise în mod semnificativ după contestaţii vor fi luate măsuri.

Sorin Cîmpeanu a afirmat că, pe lângă evaluarea iniţială a lucrărilor de la examenul de Bacalaureat şi după evaluarea din urma contestaţiilor, a cerut evaluări suplimentare şi a constatat că, în unele situaţii, patru evaluări au avut ca rezultat tot atâtea note.

Eu am făcut un exerciţiu şi, pe lângă nota rezultată în urma contestaţiei, am mai cerut o reevaluare în centrul de examen, iar apoi a patra evaluare am cerut-o la Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, să fie făcută de către cei care au creat subiectele şi care au creat şi baremurile”, a afirmat Sorin Cîmpeanu, citat de news.ro.

Ministrul a catalogat drept „triste” concluziile acestui „exerciţiu”.

Triste, triste. Patru evaluări pe aceeaşi lucrare, patru note diferite în unele situaţii. Nu sunt multe, dar sunt, iar faptul că sunt e un semnal de alarmă grav, foarte grav”, a adăugat ministrul.

În ceea ce priveşte explicaţiile pentru această situaţie, ministrul consideră că este vorba despre „factorul uman, subiectivismul foarte pronunţat”, el invocând, în acest sens, inclusiv dorinţa de a evalua cât mai multe lucrări într-un timp scurt.

Ministrul Educaţiei a precizat că subiectele au fost „corect formulate”, gradul de dificultate al acestora a fost unul adecvat examenului naţional, iar baremul era de aşa natură „încât era foarte greu să greşeşti” la evaluarea lucrărilor.

Sorin Cîmpeanu a susţinut că ştie care sunt profesorii care au corectat şi ale căror evaluări au fost modificate în mod semnificativ după contestaţii, iar faţă de aceştia vor fi luate măsuri.

„Fiecare caz în parte va fi analizat şi vă asigur că cel puţin interzicerea accesului la examene naţionale pentru a corecta va fi pus în aplicare. (…) Cu regret, dar altfel nu se poate”, a anunţat ministrul.

Conform lui Cîmpeanu, în această situaţie sunt câteva zeci de profesori evaluatori care au corectat lucrări la examenul de Bacalaureat de anul acesta.

Sorin Cîmpeanu a anunţat vineri că, în urma celor peste 56.000 de contestaţii depuse după examenul de Bacalaureat, au fost modificate notele în 52.874 de cazuri, în peste 5.000 de situaţii diferenţele între note fiind mai mari de un punct. Pentru două treimi dintre cele peste 52.000 de lucrări, notele au crescut, iar pentru restul au scăzut. Ministrul a afirmat că la originea acestei situaţii se află „subiectivismul uman”.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *