Skip to content
Politică

EXCLUSIV Documentele care i-ar putea aduce lui Șova un dosar de incompatibilitate. Dezvăluiri despre cum a mazilit fostul ministru conducerea unei companii de stat

Dan Sova a fost ministrul Transporturilor pana in vara acestui an. Sova venise cu planuri mari la minister, avand de gand sa construiasca mii de kilometri de autostrazi. Dupa ce a prezentat la televizor autostrazile pe hartie, Sova a inceput sa faca jocuri politice la ministerul Transporturilor. A inceput sa dea oameni afara aducandu-si in loc prietenii. PSD-istii lui Sova stiau ca banii adevarati la ministerul Transporturilor se fac la companiile de stat – adevarate vaci politice de muls. Daca societatile CFR – de transport feroviar – sunt practic in faliment, alte companii, cum ar fi Portul Constanta sau Aeroportul International Bucuresti, sunt profitabile, deci bune de jefuit.

Conform unor dezvăluiri ale jurnalistului Silviu Mănăstire, Dan Șova, a forțat în mai 2014 schimbarea conducerii Aeroportului București, companie extrem de profitabilă.

Șova a mers personal la o ședință a conducerii Aeroportului, pe care a și prezidat-o. Aici apare marea problemă pentru fostul ministru al Transporturilor. Acesta a semnat o hotărâre de schimbare a conducerii acestei companii, nestiind ca legea interzice ministrilor sa faca parte din conducerea companiilor de stat.

Astfel, prin acest demers de a conduce o ședință a conducerii Aeroportului București, Șova riscă să se aleagă cu un dosar de incompatibilitate.

De asemenea, Silviu Mănăstire dezvăluie cine este personajul susținut de Șova pentru a conduce Consiliul de Administrație al acestei companii de stat și anume Dan Plaveti, un personaj extrem de apropiat și de guvernarea PDL.

Ca director al Aeroportului, în ședința condusă de Șova, a fost impus un anume Radu Ciobanu, personajapropiat de fostul ministru Miron Mitrea și cu probleme serioase, după ce a fost anchetat de procurorii DNA pentru o serie de afaceri dubioase.

PSnews.ro vă prezintă în exclusivitate documentele semnate de Dan Șova la ședina Consiliului de Administrație al Companiei Aeroporturi București din data de 29 mai 2014.

1 2 3 4 5

document de mana Sova

Iată întregul material realizat jurnalistul Silviu Mănăstire și prezentat în emisiunea Dosarul Zilei, de la RTV:

”Dan Sova a fost ministrul Transporturilor pana in vara acestui an. Sova venise cu planuri mari la minister, avand de gand sa construiasca mii de kilometri de autostrazi. Dupa ce a prezentat la televizor autostrazile pe hartie, Sova a inceput sa faca jocuri politice la ministerul Transporturilor. A inceput sa dea oameni afara aducandu-si in loc prietenii. PSD-istii lui Sova stiau ca banii adevarati la ministerul Transporturilor se fac la companiile de stat – adevarate vaci politice de muls. Daca societatile CFR – de transport feroviar – sunt practic in faliment, alte companii, cum ar fi Portul Constanta sau Aeroportul International Bucuresti, sunt profitabile, deci bune de jefuit.

Sova a atacat direct problema: a transmis celor din conducerea Aeroportului Bucuresti sa-si dea demisiile din functii, pentru a-si pune oamenii in loc. Insa, Aeroportul Bucuresti era condus de Radu Merica, presedintele Camerei de Comert Romano- Germane, un om de afaceri extrem de bine conectat in Germania si recunoscut pentru profesionalism. Merica fusese numit presedinte al consiliului de administratie la aeroportul Bucuresti prin concurs in baza legii managerilor privati – lege ceruta de Uniunea Europeana tocmai pentru a opri jaful companiilor de stat de catre politicieni. Merica nu s-a lasat intimidat de amenintarile lui Sova.

In luna mai, Sova s-a enervat si a venit personal, in forta, la aeroport la sedinta de conducere a companiei. Documentele arata ca Sova a prezidat personal sedinta adunarii generale a actionarilor in numele ministerului. Asta pentru ca nimeni din minister nu a avut curaj sa faca un abuz si sa-l dea afara pe Radu Merica. Ditamai avocatul Sova a semnat ca un biet student de la facultatea de drept hotararea prin care a schimbat conducerea aeroportului, nestiind ca legea interzice ministrilor sa faca parte din conducerea companiilor de stat.

Sova s-a bagat singur in incompatibilitate cu propria lui semnatura, fortand un abuz pentru care va trebui sa raspunda! Daca va fi gasit incompatibil, Sova isi pierde calitatea de senator si nu va mai putea fi ministru in urmatorii ani.

De ce si-a riscat Sova cariera? Ce interese erau de fapt la aeroportul Bucuresti?- cel mai mare si profitabil aeroport din Romania! Tot documentele ne arata ca Sova l-a numit in conducerea aeroportului pe Dan Plaveti, un personaj care in guvernarea PDL- Boc a condus Agentia de Reglementare in Domeniul Energiei. Plaveti este apropiat de gruparea PDL Ilfov – implicata in afaceri imobiliare si restituiri de proprietati.

Sova l-a numit directorul aeroportului pe Sorinel Ciobanu. Ciobanu mai fusese director acum 10 ani, este omul lui Miron Mitrea si a fost cercetat de procurorii DNA pentru afaceri dubioase. Interesant este ca tanarul Dan Sova era inconjurat la minister aproape in totalitate de oamenii dinozaurului Miron Mitrea, fostul ministru PSD al Transporturilor din guvernarea Nastase. Sova incepuse astfel sa capete putere si influenta in PSD – a curatat ministerul Transporturilor, si-a plantat oamenii peste tot si se visa viitorul presedinte al PSD. In 5 luni a pierdut tot.

Procurorii DNA l-au pus sub acuzare in 2 dosare penale: un dosar vizeaza contractele de avocatura facute la complexele energetice Turceni si Rovinari iar in celalalt este cercetat alaturi de Viorel Hrebenciuc pentru trafic de influenta. Sova i-a promis lui Hrebenciuc ca daca il ajuta sa ajunga presedintele PSD va influenta aprobarea legii gratierii si va modifica legea de functionare a DNA. Hrebenciuc avea nevoie sa scape de acuzatiile de coruptie si eventual de puscarie.

Necazurile lui Sova nu sunt deloc pe terminate: sursele de presa spun ca Sova este vizat si de ancheta legata de privatizarea companiei CFR Marfa. Sova a deblocat 10 milioane de euro in favoarea afaceristului Gruia Stoica, cel care a castigat licitatia, dar nu a mai venit cu banii. Cele 10 milioane reprezentau garantia platita de Gruia la licitatie si, in mod normal, acesta ar fi trebuit sa piarda banii. Cu toate aceste multe probleme, Sova a capatat in sfarsit profilul unui PSD-ist de viitor. Caci la PSD, daca nu ai dosare penale in justitie, este foarte greu sa fi sef. Aproape imposibil…”

Trebuie spus că oamenii susținuti de Dan Șova în conducerea Aeroportului București și anume Radu Ciobanu și Dan Plaveti încă ocupă pozițiile de director general, respectiv președinte al Consiliului de Administrație.

1 comentariu la “EXCLUSIV Documentele care i-ar putea aduce lui Șova un dosar de incompatibilitate. Dezvăluiri despre cum a mazilit fostul ministru conducerea unei companii de stat

  1. A fost un intreg scandal la demiterea de la Aeroporturi a managementului privat. Sova a chemat politia pentru ca nu a fost in stare sa faca o convocare legala si a fortat tinerea sedintei, desi Fondul Proprietatea nu era prezent. Noul director, Sorinel Ciobanu a fost implicat in niste schimburi de terenuri la aeroportul Baneasa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *