„Cutia misterioasă de la Notino” a revenit pe rețelele de socializare, după ce și în luna mai brandul a fost vizat de o tentativă de fraudă similară. O postare „sponsored” pe Facebook a unei pagini create în aceeași zi îndeamnă urmăritorii să intre pe un link și să comande cutia cu doar 15,50 lei. În imagini apar produsele care costă sute de lei.
Anunțul care promovează frauda a fost postat, luni, pe Facebook, în care utilizatoarea scrie că mama ei a lucrat șapte ani la Notino și a fost concediată pe motive de sănătate și de aceea prezintă urmăritorilor secretul „cutiei misterioase”.
„Compania are un contract cu producătorii, prin care sunt obligați să adune fiecare lună cutii de beauty pentru a primi păreri despre diferite produse. Aceste cutii le poți găsi într-o secțiune ascunsă pe site-ul lor – trebuie doar să răspunzi la câteva întrebări… Dar ei păstrează acest lucru secret pentru că angajații vor să păstreze produsele de beauty pentru ei”, scrie în postarea de pe Facebook.
Utilizatoarea recomandă urmăritorilor să intre pe linkul lăsat în comentariile postării și să răspundă la câteva întrebări.
La momentul publicării articolului, postarea avea 31 de comentarii în limba română de la persoane cu nume străine precum Mathias Eriq, Maria Petrova, Karolina Peterková, Lidija Barukčić și Mira Marinkovic – un alt indiciu care indică un fals. Aceștia scriu că au comandat și ei cutia și pun fotografii cu produsele comandate.
În luna mai, o altă versiune a aceleiași fraude, „cutia misterioasă”, a circulat pe rețelele de socializare. Atunci, compania Notino a transmis un mesaj pe contul oficial de Facebook în care își atenționa clienții că acea campanie nu aparține brandului și îi îndemna să nu introducă date personale.
HotNews a încercat să contacteze Notino, cu ocazia apariției noii versiuni a fraudei care le folosește numele, însă, până la momentul publicării, compania nu a răspuns solicitărilor.
DNSC recomandă raportarea către rețele a tentativelor de fraudă
Contactat de HotNews, Mihai Rotariu, purtătorul de cuvânt al Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC), spune că, cel mai probabil, este vorba de „un scam”.
„E destul de folosită schema asta de către atacatorii din mediul online: un site sau o pagină de Facebook sau de social media care copiază identitatea vizuală a brandului mamă, original, și lansează tot felul de concursuri, premii pentru diferite servicii și ajungi la un moment dat să îți dai datele personale sau financiare. Pentru că la final, te pun de obicei să plătești o taxă de livrare pentru produsul respectiv, ceea ce înseamnă că trebuie să îți bagi datele de card și ele pot ajunge în posesia atacatorilor”, a spus Rotariu.
Reprezentantul DNSC le recomandă utilizatorilor să raporteze la Meta atunci când văd postări de acest gen.
„Acum, rezultatul raportării respective nu pot să vi-l garantez că va fi unul pozitiv pentru că pe platformele de social media, majoritatea analizelor care se fac pe raportări se fac automatizate, iar atacatorii știu cum să șlefuiască instrumentele respective, astfel încât să nu fie blocate chiar așa ușor”.
Și DNSC face raportări către rețelele de socializare, ne-a explicat purtătorul de cuvânt, urmând ca, dacă nu primesc răspuns că a fost eliminat conținutul, „noi mai departe putem trimite mai departe către ANCOM, iar ANCOM poate face un raport amănunțit pe care îl trimit ulterior Comisiei Europene”.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News