Skip to content
Politică

DOCUMENT „Caracatița” corupției din Ministerul Transporturilor. Un secretar de stat, acuzat că ar fi protejat de controale două companii private

Inquam Photos / Octav Ganea
" "

Ministerul Transporturilor și Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) sunt în mijlocul unui scandal de corupție care s-a lăsat cu un denunț la procurori.

PS News vă prezintă în exclusivitate modul în care oameni din Ministerul Transporturilor și din Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier intervin pentru a scăpa de controale anumite societăți comerciale, totul într-o „caracatiță” a corupției.

" "
" "

Valentin Cristian Moise este inspector de trafic la ISCTR și a ales să denunțe presiunile la care este supus de către superiorii săi și oameni din Ministerului Transporturilor, pentru a nu efectua controale la anumite companii. Mai exact, s-au făcut presiuni asupra sa pentru a nu controla următoarele companii: SC Old&New Construct SRL, SC PANADRIA SRL, SC PADRINO SRL.

Valentin Cristian Moise precizează că pe data de 27.10.2020 a pregătit un control, împreună cu colegul său Gelu Nedelcu, la companiile mai sus menționate, însă la scurt timp, Zoltan Ioan Barna, directorul Direcției Supraveghere, Control și Monitorizare de la ISCTR, s-a deplasat la Inspectoratul de Control Județean Olt pentru a vorbi cu cei doi inspectori și a le cere să renunțe la controlul programat.

Potrivit denunțului, Zoltan Ioan Barna a intervenit asupra controlului pentru a nu verifica cele trei companii. De asemenea, Zoltan Ioan Barna le-ar fi spus celor doi inspectori din județul Olt că a fost sunat de secretarul de stat Grigoraș Viorel și de Costel Șoptică, pentru a interveni în cazul acestui control.

Valentin Cristian Moise și Gelu Nedelcu au efectuat, pe 28.10.2020, controlul în Slatina, la firma SC Old&New Construct SRL, unde au descoperit că un autovehicul al companiei nu avea toate actele necesare. Zoltan Ioan Barna l-a sunat insistent pe Gelu Nedelcu pentru a-i reaminti de discuția lor. De asemenea, Valentin Moise relatează că Ungureanu Mihai, administratorul companiei SC Old&New Construct SRL, ar fi confirmat că a sunat la secretarul de stat Grigoraș Viorel pentru a-i cere să intervină în cazul acestui control, se arată în denunțul aflat în posesia PS News.

Tot în aceeași zi, cei doi inspectori au vrut să facă un control inopinat și la SC Panadria SRL, însă au fost refuzați pe motiv că ar fi existat suspecți de Covid-19. În urma presiunilor puse de Zoltan Barna, Gelu Nedelcu a renunțat să mai participe la controale, ceea ce a oprit definitiv acțiunile inspectorilor ISCTR, fiind necesari minim 2 inspectori.

Trecutul lui Grigoraș Viorel și Zoltan Barna

Valentin Moise relatează că a avut o discuție inclusiv cu Grigoraș Viorel, secretar de stat la Ministerul Transporturilor. Cei doi s-au văzut chiar la minister, pe 2 noiembrie 2020, iar secretarul de stat i-a confirmat „faptul că a intervenit telefonic pentru societățile SC Old&New Construct SRL și SC Panadria SRL, menționând în cadrul discuției că a fost contactat la rândul lui de un anume CĂTĂLIN, acționar la una din aceste firme”.

Viorel Grigoraș, sursa foto: botosaninecenzurat.ro

Pe 6 noiembrie 2020, Zoltan Ioan Barna „a recunoscut faptul că a intervenit în control din cauza telefonului insistent al domnului Grigoraș Viorel”, precizează Valentin Moise. Zoltan Ioan Barna, împreună cu Dumitraș Dorel Constantin, ar fi participat la mai multe controale, chiar dacă „nu au calitatea de inspectori”, mai aflăm din denunțul aflat în posesia PS News.

Zoltan Ioan Barna l-a îndemnat pe Valentin Moise să renunțe la demersurile sale deoarece „nu distrugem noi caracatița asta” și să o lase așa pentru că această „caracatiță are tentacule prea mari și prea multe”.

Din denunț reiese că această „caracatiță” pornește de la Ministerul Transporturilor, unde secretarii de stat intervin în controalele efectuate de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, astfel încât să protejeze anumite societăți comerciale care cer protecția politicienilor.

Grigoraș Viorel, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, a fost instalat în funcție în februarie 2020. Acesta a mai fost senator PNL Botoșani în perioada 2012-2016, iar familia sa controlează firma de transporturi RVG Speed, din municipiul Botoșani, informează presa locală. De asemenea, Grigoraș Viorel a mai deținut funcția de director al Autorității Rutiere Române între 1999-2005, perioadă în care firma familiei sale a primit mai multe licențe de transport. Chiar dacă e în PNL, în urmă cu câțiva ani, firma familiei sale a pus la dispoziție autocare pentru susținătorii PSD care veniseră la București pentru Liviu Dragnea.

Zoltan Ioan Barna este și el din PNL Botoșani și a fost director de cabinet al secretarului de stat Grigoraș Viorel înainte de a ajunge la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier. În trecut, acesta a mai deținut funcția de director al Registrului Autor Român din Botoșani, anunță presa locală.

În continuare, redăm în exclusivitate denunțul complet al lui Valentin Cristian Moise:

" "

7 comentarii la “DOCUMENT „Caracatița” corupției din Ministerul Transporturilor. Un secretar de stat, acuzat că ar fi protejat de controale două companii private

  1. Dar de ce insp Moise nu scoate o vorbă despre vremurile când împreună cu insp Costea veneau în „controll” în zona Pitești numai pentru a-și încasa șpagă din anume taxe de protecție, nu scoate o vorbă despre cum împreună cu „killerul” Mihaita Vacarencu , inspector cu cca 600 de contravenție pe an, fiind în gratiile celui mai prost Inspector de Stat Șef, ilegal numit, în persoana d-nei Alina Luminița Catan, făcea ravagii „la ordin” împotriva firmei noastre, pentru moftul ISS?
    Suntem și acum în instanță la Curtea de Apel din motivul acestor abuzuri!

  2. Stati linistiti ca nu sunteti singurii bombardati de Vacarencu la comanda. Pe noi ne-au rupt cu amenzile Vacarencu, Turcu si Popescu imediat cum am castigat contractul in zona Constantei. Acum Costea e mare sef teritorial la Constanta, are trupa de elita. Acolo cine nu e prieten cu ei, sa-l fereasca Dumnezeu sa le pice in mana.

  3. Moise , nu spui și cum te trimetea Catan și Duval la Câmpulung, să ne închizi gura, la toti transportatorii de persoane, sugerandu-ne că dacă punem de o șpagă consistenta lucrurile se pot aseza convenabil?
    Cheama-ne la instanta spagarule, unealta ISS-iștilor împreună cu Vacarencu, suntem cel putin 6-7 transportatori care declarăm ce făceai!

  4. Avem peste tot in tara problema asta, ISCTR ul este una din uneltele la indemana pt a colecta bani si interese a mai marilor de la centru, una dintre cele mai mizerabile si corupte institutii din Ro.

    Incredibil cum ajung sefi de unitati teritoriale oamnei care nu au absolvit nici macar studii medii, sa nu mai vb de studii de specialitate, proprietari inca de firme de transport marfuri si persoane, s.a.m.d

    1. Fonta tu ești disperat sa mergi șef la Isctr la Timișoara de ai început sa scrii și aici de Buboiși tu ai fost la fel ca el un om pus de partid de PSD fără studii și cu firma de transpor .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *