DOCUMENT Ordin privind competenţele digitale pentru elevi, suspus dezbaterii

sursa: Facebook

Ministerul Educaţiei a lansat în dezbatere publică prevederi referitoare la competenţele digitale pentru elevi, apreciind că „este crucial ca elevii să dezvolte competenţe digitale solide pentru a naviga cu succes în societatea modernă”. Profilul competenţelor digitale pentru elevi acoperă şase arii principale şi ar urma să intre în vigoare în anul şcoalar 2024 – 2025.

„Am lansat în consultare publică Ordinul pentru aprobarea Cadrului de competenţe digitale pentru elevi”, anunţă, marţi, Ministerul Educaţiei.

Potrivit instituţiei, conform proiectului supus consultării, profilul competenţelor digitale pentru elevi acoperă şase arii principale:

  • Utilizarea dispozitivelor digitale
  • Alfabetizarea informaţională
  • Comunicare şi colaborare digitală
  • Crearea de conţinut digital şi elemente legate de proprietate intelectuală
  • Siguranţa cibernetică
  • Utilizarea responsabilă şi etică a tehnologiei

„În era digitală, este crucial ca elevii să dezvolte competenţe digitale solide pentru a naviga cu succes în societatea modernă. Cadrul de competenţe digitale pentru elevi are ca model de referinţă DigCompRo, bazat pe DigComp 2.2, şi detaliază principalele arii de competenţă, nivelurile de performanţă aşteptate şi descriptorii specifici pentru fiecare competenţă. În prezent, competenţa digitală trebuie privită în ansamblul competenţelor-cheie, integrată în capacitatea absolvenţilor de a face faţă provocărilor lumii contemporane”, a transmis Ministerul Educaţiei.

Potrivit news.ro, instituţia precizează că „implementarea acestui cadru permite definirea unor tematici şi activităţi de învăţare relevante, atât din perspectivă curriculară, cât şi pentru viitoare programe de formare profesională”.

Ministerul explică, de asemena, că la dezvoltarea cadrului de competenţe digitale pentru elevi au participat specialişti din cadrul Ministerului Educaţiei, inspectoratelor şcolare judeţene, caselor corpului didactic, universităţilor, precum şi reprezentanţi ai industriei IT din România. Acest grup de lucru a beneficiat şi de suportul reprezentanţilor Băncii Mondiale.

„De asemenea, ne propunem să reducem reticenţa faţă de noile tehnologii, să stimulăm atitudini critice constructive şi să pregătim viitori absolvenţi pentru provocările viitoare. Astfel, ne dorim să adaptăm şcoala la exigenţele viitorului prin dezvoltarea unui ecosistem dinamic şi inovator de educaţie digitală de înaltă performanţă, prin corelarea fluxurilor privind infrastructura hard (echipamente) şi cea soft (competenţe)”, mai arată iniţiatorii docimentului supus dezbaterii publice.

 

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: