Marian-Jean Marinescu este unul dintre cei mai longevivi europarlamentari români, fiind practic în funcție din momentul în care țara noastră a aderat la UE, în 2007. Membru PNL, mandat acesta ocupă în mandatul actual funcția de vicepreședinte în Comisia pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară și este membru în Comisia pentru transport și turism, precum și în Delegația la Adunarea Parlamentară Paritară ACP-UE.
Activitatea de europarlamentar
Marian-Jean Marinescu a avut zeci de contribuții la dezbaterile din Plenul Parlamentului European pe subiecte dintre cele mai diverse. În 2023 a avut peste zece astfel de intervenții, pe subiecte foarte variate, de la Pregătirea summitului UE-Ucraina la începutul anului, la discuții privind cadrul de măsuri pentru consolidarea ecosistemului european de producere de produse bazate pe tehnologie care contribuie la obiectivul zero emisii nete.
În calitate de raportor, Marian-Jean Marinescu a elaborat patru recomandări și un raport. O primă recomandare se referea la poziția în primă lectură a Consiliului în vederea adoptării Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului de modificare a Regulamentului (UE, Euratom) nr. 883/2013 în ceea ce privește cooperarea cu Parchetul European și eficacitatea investigațiilor Oficiului European de Luptă Antifraudă. A doua recomandare făcută de Marian-Jean Marinescu, în 2021, cerea o a doua lectură referitoare la poziția în primă lectură a Consiliului în vederea adoptării unui regulament al Parlamentului European și al Consiliului de instituire a Mecanismului pentru Interconectarea Europei și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1316/2013 și a Regulamentului (UE) nr. 283/2014. A treia recomandare, elaborată în 2022, se referrea la proiectul de decizie a Consiliului privind încheierea, în numele Uniunii Europene, a Acordului dintre Uniunea Europeană și Ucraina privind transportul rutier de mărfuri. Ultima recomandare, elaborată în toamna anului 2022 făcea referire la proiectul de decizie a Consiliului privind încheierea, în numele Uniunii Europene, a Acordului dintre Uniunea Europeană și Ucraina privind transportul rutier de mărfuri. În ceea ce privește raportul realizat anul acesta, el se axează pe propunerea de directivă a Parlamentului European și a Consiliului de modificare a Directivei 2005/35/CE privind poluarea cauzată de nave și introducerea unor sancțiuni, inclusiv sancțiuni penale, pentru infracțiunile de poluare.
În calitate de raportor alternativ, Marian-Jean Marinescu a elaborat mai multe rapoarte anul acesta, pe teme financiare, axate pe bugetul general al Uniunii Europene. Europarlamentarul liberal a dat patru avize în calitate de raportor pentru aviz. Un prim aviz a fost dat pe orientările pentru bugetul pe 2021. Al doilea aviz era referitor la proiectul de buget general al Uniunii Europene pentru exercițiul financiar 2021. Al treile aviz era referitor la o strategie europeană privind energia din surse regenerabile offshore. Ultimul aviz, dat anul acesta se referă la la propunerea de regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind omologarea de tip a autovehiculelor și a motoarelor, precum și a sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective, în ceea ce privește emisiile și durabilitatea bateriilor (Euro 7) și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 și (CE) nr. 595/2009.
Marian-Jean Marinescu a avut și numeroase propuneri de rezoluție de-a lungul timpului pe teme diverse de politică externă, de la aderarea României și Bulgariei la spațiul Schengen și până la provocările cu care se confruntă Republica Moldova. În 2023 acesta a avut nouă astfel de propuneri, ultima referitoare la evaluarea parcursului Moldovei pe calea aderării la UE. În acest mandat, Marian-Jean Marinescu a avut și șapte întrebări orale pe teme care variau de la funcționarea pieței interne, la condițiile sanitare precare, nivel scăzut de securitate și lipsa locurilor de parcare în zonele de odihnă pentru șoferii de camioane.
Avere
Potrivit declarației sale de avere, Marian-Jean Marinescu deține trei terenuri intravilane, unul forestier și cinci terenuri agricole. Acesta mai deține un apartament în Craiova și două case de locuit, una în Râmnicu Vâlcea și una în Dolj. Acesta mai deține și două autoturisme, o Skoda și un Mecedes. În conturi acesta are peste 140.000 de euro. În calitate de europarlamentar, Marian-Jean Marinescu a câștigă 84.923 de euro anual.
Autor
-
Robert Manea este absolvent al Facultății de Științe Politice din cadrul Universității București și al European Academy of Diplomacy din Varșovia. Are o experiență de peste 7 ani în presa din țară, acoperind subiecte de politică internă și externă.
View all posts
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News