Skip to content
Societate

Drept la replică/ Dreptate făcută doar pe jumătate pentru victimele accidentului aviatic din Lacul Siutghiol. Nicușor Constantinescu merge după gratii, Dorin Ivașcu rămâne liber

Foto: Romanian Airport Services R.A.S

UPDATE 16:37

În urma publicării articolului de mai jos, redăm dreptul la replică remis redacției PS News de Țîru Smaranda, fiica lui Nicușor Constantinescu:

„În calitate de fiică a domnului Nicușor-Daniel Constantinescu vă solicit, în numele tatălui meu, drept la replică, garantat de articolul 49 din codul de reglementare a conținutului audiovizualului: ,, Orice persoană fizică sau juridică ale cărei drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea în cadrul unui program audiovizual a unor fapte neadevărate beneficiază de dreptul la replică”.

În fapt, în articolul de pe site-ul dumneavoastră‪ www.psnews.com‬, ați menționat în titlul articolului( https://psnews.ro/dreptate-facuta-doar-pe-jumatate-pentru-victimele-accidentului-aviatic-din-lacul-siutghiol-nicusor-constantinescu-merge-dupa-gratii-dorin-ivascu-ramane-liber-415301/) faptul că tatăl meu a fost condamnat în dosarul “elicopter”, făcându-se dreptate doar pe jumătate pentru victimile accidentului aviatic “, transmițând cititorului ideea că tatăl meu s-ar face vinovat de tragedia din 16 decembrie 2014, lucru TOTAL ERONAT, elicopterul nefiind la acea dată în administrarea CJC, ci a Ministerului de Interne. Elicopterul s-a prăbușit când era în administrarea MAI -mai exact a domnului Raed Arafat!

În finalul articolului scrieți “La fel fusese atribuit RAS Tuzla și contractul de mentenanță în valoare de aproape 800.000 de euro pentru elicopterul morții, care i-a și adus condamnarea definitivă lui Nicușor Constantinescu”,la fel, transmițând cititorului ideea ca tatăl meu ar fi vinovat de această tragedie !

Obiectul acestui dosar nu îl face tragedia din decembrie 2014, dosarul respectiv fiind închis anul trecut de procurorii militari (tatăl meu nefiind cercetat pentru o asemenea faptă!)!

În altă ordine de idei, condamnarea decisă de Curtea de Apel Constanța este în opinia noastră fundamental greșită iar tatăl meu va apela la căile extraordinare de atac, la apel neavând nici măcar dreptul la apărare!”.

————————————————————————————

Săptămâna Mafiei de la Constanța. Luni, 6 iulie a venit anunțul condamnării omului de afaceri, Sorin Strutinsky la 10 ani de închisoare cu executare, iar vineri, 10 iulie, fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa Nicuşor Constantinescu a fost condamnat definitiv la patru ani de închisoare cu executare. Cu Radu Mazăre deja după gratii, din poza penalilor condamnați lipsesc încă două nume grele – Decebal Făgădău, actualul primar al Constanței și Dorin Ivașcu, proprietarul aerodromului Tuzla.

Vineri, 6 iulie, Curtea de Apel Constanţa l-a condamnat definitiv pe fostul șef al CJ Constanța, Nicușor Constantinescu, la patru ani de închisoare cu executare în dosarul elicopterului care ulterior a fost preluat de SMURD şi care s-a prăbuşit, în decembrie 2014, în Lacul Siutghiol, ucigând tot echipajul aflat la bord. Decizia Curţii de Apel Constanţa este definitivă, scrie news.ro.

În luna iunie 2015, Nicuşor Constantinescu era trimis în judecată de procurorii DNA Constanţa. Motivul? În 2011, Consiliul Judeţean Constanţa, condus de Nicuşor Constantinescu, achiziţiona un elicopter în scopul eficientizării activităţii de salvare în cazul situaţiilor de urgenţă din zona de graniţă (judeţul Constanţa, România şi Districtul Dobrich, Bulgaria). Ulterior, mai exact “la data de 29 martie 2013, inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel a atribuit unei societăţi comerciale, în mod nelegal, un contract de achiziţie publică având ca obiect Servicii de operare elicopter multifuncţional, medicalizat, Servicii de transport ocazional şi Servicii de reparare şi întreţinere a elicopterelor, prin încălcarea celor stabilite în caietul de sarcini, în care se prevedea că aparatul de zbor trebuia folosit în cazul acţiunilor de intervenţie în caz de urgenţă, în pofida faptului că SMURD formulase anterior o ofertă privind operarea gratuită, conform scopurilor programului (salvare de vieţi şi intervenţii de urgenţă), a elicopterului respectiv”, precizau procurorii DNA în rechizitoriu.

Frapant este că nicăieri nu apare menționat numele societății comerciale, persoana juridică la dispoziția căreia CJ Constanța a pus elicopterul. “În iulie 2013, Nicuşor Constantinescu punea la dispoziţia persoanei juridice elicopterul achiziţionat din fonduri publice, deşi firma respectivă nu a fost niciodată parte semnatară a acordului de parteneriat în baza căruia a fost obţinută finanţarea nerambursabilă şi a fost achiziţionat elicopterul. Astfel, Nicuşor Constantinescu a plătit în mod nelegal din fondurile CJ Constanța aproximativ un milion de lei, reprezentând cheltuieli cu serviciile de întreţinere şi operare a elicopterului”, mai scrie în rechizitoriu.

Poate pentru că este vorba de Regional Air Services Tuzla (RAS Tuzla), controlată de controversatul și influentul om de afaceri Dorin Ivașcu, despre care presa a scris în ultimii ani că a strâns pe conștiință nu mai puțin de 17 vieți (detalii aici) în urma accidentelor produse.

Dorin Ivașcu a beneficiat din plin de hegemonia tripletei Mazăre-Constantinescu-Strutinsky timp de 20 de ani la Constanța, RAS Tuzla primind mai multe contracte fără licitație, prin atribuire directă Ivașcu și a sa companie au beneN ultimii ani, RAS Tuzla a primit mai multe contracte prin atribuire directă, încălcând principiul transparenței procedurilor de încredințare a seviciilor publice și cele de interes economic general. La fel fusese atribuit RAS Tuzla și contractul de mentenanță în valoare de aproape 800.000 de euro pentru elicopterul morții, care i-a și adus condamnarea definitivă lui Nicușor Constantinescu). Pe 10 iulie, s-a făcut dreptate, dar doar pe jumătate pentru cele patru vieți nevinovate pierdute în Lacul Siutghiol. Va fi deplină doar când la închisoare după fostul șef al CJ Constanța va merge și Dorin Ivașcu, supranumit și “mogulul aerului” pentru numeroasele monopoluri pe care le deține pe piața aviatică din România după 1990 încoace.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *