Skip to content
București

Drumurile din București – eternă sursă de nervi. Pasaj amânat la nesfârșit, zeci de milioane tocate

chrisisham.com

Drumurile din București constituie una dintre eternele surse de nervi din oraș. Citiți în cele ce urmează despre un pasaj din Capitală a cărui finalizare a fost amânată la nesfârșit, chiar dacă a tocat până acum zeci de milioane de lei.

Amenajarea pasajului auto „Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu”, care a început în 2010 şi ar fi trebuit să dureze maximum doi ani, nu va fi gata nici în 2017, Primăra Capitalei dând vina pe liniile electrice de înaltă tensiune, care sunt prea jos şi pe care nimeni nu le-a luat în calcul până acum, scrie Mediafax.

De mai bine de şapte ani, Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) a demarat lucrările de amenajare a unui nou pod peste Dâmboviţa şi a unui pasaj auto suprateran, care să facă legătura între Bulevardul Nicolae Grigorescu şi Splai Dudescu. În 2012, podurile suprateran şi cel de la nivelul Splaiului Independenţei ar fi trebuit deschise circulaţiei, dar nici în prezent proiectul nu este finalizat.

Cu toate că podul peste Dâmboviţa a fost amenajat, fiind disponibile câte trei benzi de circulaţie pentru fiecare sens de mers şi un trotuar cu o lăţime de aproximativ trei metri, acestea sunt blocate şi nu se permite traversarea sau întoarcerea autoturismelor prin această zonă. Deasupra acestui pod a fost construit un pasaj auto suprateran, cu câte trei benzi de circulaţie pe fiecare sens, pe care, de asemenea, nu se poate circula. În acest caz problema o reprezintă rampele de acces, dar care nici până astăzi nu au fost amenajate.

„Finalizarea obiectivului este condiţionată de contractarea unor lucrări ce nu au fost prevăzute în contractul de bază, şi anume: iluminat public, semaforizare şi separatoare de flux din beton. O altă problemă o reprezintă supraînalţarea liniilor de înaltă tensiune ce aparţin Transelectrica şi Enel în vederea asigurării gabaritului de siguranţă pe rampa de urcare pasaj şi pe pasaj. Se preconizează ca până la finele lunii octombrie 2017 să fie puse în funcţiune podurile la nivel (fără pasajul suprateran) şi artera cuprinsă între Bulevardul Theodor Pallady şi Splaiul Unirii”, se precizează într-un răspuns al PMB transmis agenției citate.

Proiectul în valoare de 74.788.994 de lei, fără TVA, este departe de a se finaliza. Nici măcar pe pasajul auto de la nivelul Splaiului Independenţei nu se poate circula. Cu toate acestea, Primăria Generală a plătit deja peste 60 de milioane de lei constructorului, sumă la care se adaugă TVA-ul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *