Skip to content
Economie

Drumurile din România riscă să rămână nereparate dacă taxele de pod vor fi eliminate, susţin sindicatele

Sindicatele Drumarilor atenţionează că drumurile din România riscă să rămână nereparate dacă taxele de trecere la podurile de peste Dunăre vor fi eliminate.

Eliminarea taxelor de trecere la podurile de peste Dunăre, coroborat cu lipsa de finanţare pentru infrastructura rutieră, va afecta grav starea drumurilor din ţară. Multe şosele vor rămâne nereparate şi neîntreţinute, iar banii nu vor fi suficienţi pentru acoperirea gropilor. Lipsa finanţării pentru reţeaua de drumuri şi autostrăzi va pune în pericol siguranţa rutieră. Pentru a repara şi întreţine întreaga reţea de drumuri naţionale şi autostrăzi este necesară o finanţare de aproximativ 8% din PIB-ul României. Nu dorim să intrăm în subiecte de natură politică sau să abordăm teme ce vizează desfăşurarea procesului legislativ, însă nu putem privi pasivi la proiectul de lege iniţiat de parlamentari ai PNL Constanţa privind anularea taxelor de trecere la Podurile Dunărene (Cernavodă – Feteşti şi Vadu Oii – Giurgeni). Considerăm că toată această acţiune a fost realizată pentru obţinerea de capital politic şi nu suntem de acord cu ea„, susţin reprezentanţii Sindicatului Drumarilor „Elie Radu”.

Sindicaliştii susţin că în 2020, din taxele de trecere la podurile peste Dunăre au fost încasate aproximativ 28 milioane de euro (fără TVA), iar în perioada ianuarie – octombrie 2021 circa 30 milioane de euro (fără TVA) şi că bugetul consolidat al României ar pierde 19% din sumele de bani menţionate.

Aşadar, îi rugăm pe parlamentarii iniţiatori (unul specialist în finanţe) să găsească resurse pentru golul rămas din eliminarea acestor taxe. Considerăm că factorii decidenţi nu trebuie să fie de acord cu astfel de decizii până nu găsesc soluţiile alternative de finanţare pentru sectorul de drumuri”, se mai arată într-un comunicat de presă al sindicaliştilor.

Sindicatul Drumarilor „Elie Radu” însumează 4.800 de salariaţi din totalul celor 7.000 din cadrul Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *